Na Marco Arment is Jim Dalrymple de tweede ‘Apple-visionair’ die een eigen digitaal tijdschrift met lange artikelen uitbrengt. Het is een opmerkelijke stap voor een man die bekendstaat om zijn ultrakorte artikelen: vaak niet meer dan een citaat van iemnd anders, met daaronder een “Yup” of “I agree”. Het Engelstalige magazine zal verkrijgbaar zijn via Apple’s Kiosk (Newsstand) en een pro-Applegeluid uitstralen. Dalrymple heeft korte lijntjes met Apple en komt meteen in actie als er onjuiste geruchten over Apple worden verspreid. The Loop Magazine wordt een uitbreiding van The Loop, maar met langere artikelen. Het tijdschrift is te lezen op iPhone en iPad en kost €1,79 per maand. Het verschijnt met een frequentie van twee nummers per maand.
Marco Arment’s The Magazine liet zien dat je met een dergelijk magazine met alleen maar lange opiniestukken best een publiek kunt opbouwen. Het gaat daarmee in tegen de trend van snelle snackcontent, zoals je in Nederland ziet bij recent verschenen apps van Upcoming en VKmag. In The Magazine en in The Loop Magazine gaat het om zogenaamde longform content, waar bij mijn weten nog geen goede Nederlandse naam voor is. Dalrymple koos Apple’s Newsstand als enige kanaal om het tijdschrift uit te brengen. Het plan was aanvankelijk om een app voor The Loop uit te brengen, maar dat bleek niet ideaal. In plaats daarvan is een magazine ontstaan dat andere content brengt dan wat je op het web kunt vinden. Je betaalt voor de nummers en krijgt daarvoor een tijdschrift zonder reclame. Op het web linkt The Loop naar allerlei artikelen van andere auteurs die Dalrymple interessant vindt, in het magazine schrijft zo’n interessante auteur zelf een artikel. Het magazine zal niet alleen over Apple gaan, maar ook over andere interesses van Dalrymple, namelijk bier, baarden en bands.
Downloaden: The Loop Magazine (gratis, met in-app aankopen, universeel, iOS 6.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties