Waar we al voor vreesden gaat gebeuren: ontwikkelaars die voorheen hun applicaties gratis via Installer beschikbaar stelden, zijn met de iPhone SDK aan de slag gegaan. Dat heeft tot gevolg dat je de applicaties straks via de iTunes App Store kunt kopen – maar dan wel tegen betaling. Eén van die applicaties is Trism, een Bejeweled-achtig puzzelspelletje waarbij je de stenen met behulp van de ‘zwaartekracht’ kunt laten vallen.
In werkelijkheid is natuurlijk de tilt-sensor in de iPhone verantwoordelijk voor de richting waarin de stenen vallen. Demiforce, de ontwikkelaar van Trism heeft laten weten dat het spel in een officiële versie beschikbaar komt in juni voor de redelijke prijs van vijf dollar. Het uiteindelijke product is voorzien van online topscorelijst en een paar verborgen functies. Nu is vijf dollar op zich niet zoveel: Mobile Magazine vergelijkt het met een kleine lunch in een fastfood-restaurant of anderhalve gallon benzine. Maar als je straks voor alle leuke applicaties moet gaan betalen, kunnen je uitgaven aardig oplopen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Nou, ik vind het wel redelijk er zit veel tijd in het maken van een spelletje en dat ze dan 5 dollar voor vragen is heel normaal. Omdat de ontwikkelaars nu wel geld kunnen krijgen voor hen applicatie kunnen we mischien nog wat mooiers verwachten.
5dollar voor dit spel?
no way, dat ben je direkt beu gespeeld.
dat ze dan maar eens met echte spelletjes beginnen 😀
@fizzy: Denk jij dat ze voor die ‘échte spelletjes’ waarover je het hebt ook SLECHTS 5$ zullen vragen in de SDK? Ik denk het niet hoor… Volgens mij is 5$ een aanvaardbare prijs voor een spel als Trism als het op prijs/kwaliteit aankomt voor dit soort iPhone-games.