Apple past iPad-reclame aan: geen Flash meer
Apple’s advertentiebureau Media Arts Lab kreeg gisteren een dringend verzoek: of ze de video die op de Apple-site te zien is snel wilden aanpassen. In de video is namelijk een webpagina van de New York Times te zien, waarbij ook Flash-content wordt getoond. Media Arts Lab maakt nep-geoptimaliseerde webpagina’s voor alle Apple-reclames. Dit zijn websites die veel sneller laden dan het origineel. De video is nu vervangen door een nieuw exemplaar, waarop de Flash-content ontbreekt. Apple voorkomt daarmee dat ze claims aan hun broek krijgen, omdat ze in advertenties de indruk hebben gewekt dat Flash wel werkt.
Ook de afbeeldingen van de New York Times-foto’s op de Apple-website zijn vervangen:
Er is nu een lege ruimte om de plaats waar Flash had moeten staan.
De nieuwe video is te bekijken via Apple.com. De oude video bestaat ook nog steeds op YouTube.
Via: 9to5mac
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties