FourSquare niet blij met incheckfunctie van Yelp iPhone-applicatie
Is nageaapt worden erg? Of kun je het maar beter als een compliment beschouwen? Heel wat iPhone-ontwikkelaars hebben het al aan den lijve ondervonden: bedenk een originele applicatie en binnen korte tijd is er wel een andere ontwikkelaar die het namaakt. Gelukkig gaat het meestal om kleine vergrijpen en komen affaires zoals MoLinker maar zelden voor (MoLinker is een ontwikkelaar die klonen van foto-applicaties uitbracht en op nogal “onhandige” wijze 5-sterrenreviews in de App Store publiceerde). Toch komt het ook bij respectabele bedrijven voor, dat ze de kunst afkijken bij collega’s. Yelp bijvoorbeeld: zij maakten een incheckfunctie in de nieuwe iPhone-applicatie die wel erg veel op die van FourSquare lijkt.
Hierboven zie je de twee incheckschermen: links die van Yelp en rechts het origineel van FourSquare. FourSquare-oprichter maakte een screenshot van de leaderboards van beide applicaties en publiceerde een boos blogbericht op Tumblr. Later haalde hij de posting weer weg, maar dankzij de reblog-functie is toch nog te achterhalen wat Dennis (een paar weken geleden te zien op Mobile Monday) te zeggen had. Grappig is dat Dennis aangeeft, dat FourSquare zelf aan het worstelen is met het leaderboard: het meet de verkeerde zaken en het is te makkelijk om het systeem voor de gek te houden. FourSquare is daarom bezig een nieuw puntensysteem te ontwikkelen, dat over een paar weken beschikbaar komt. Yelp heeft echter het huidige en niet goed functionerende systeem nageaapt: “Poor guys, you copied the wrong stuff! :)”
Via: TechCrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties