De Britse spelontwikkelaar Distinctive Developments heeft een testje gedaan waarin ze vergelijken hoe de iPhone presteert in vergelijking met de Google Nexus One, bij het renderen van 3D-beelden. De iPhone bleek daarbij een framerate te halen die minstens anderhalf maal zo hoog lag als bij de Nexus One. Dat is opmerkelijk, want de Nexus One heeft recentere, krachtige 1 GHz Snapdragon-processor. De testers draaiden dezelfde 3D-animatie op beide toestellen, waarbij de iPhone 3GS een framerate van 60 fps haalde. De Nexus kwam niet verder dan 30 tot 35 fps. Bij opvoeren van de hoeveelheid 3D-modellen daalde de frame rate op de iPhone naar 29 fps en die van de Nexus naar 21 fps.
Een van de verklaringen van de verschillen is dat de Nexus een veel hogere schermresolutie heeft. Om dezelfde 3D-modellen te renderen heeft de Nexus 2,5 keer zoveel pixels te vullen. Na het verkleinen van het testgebied naar 480 x 320 (identiek aan de iPhone) bleek de Nexus 40 fps te kunnen halen, terwijl de iPhone al eerder op 60 fps uitkwam. Bij de rendering van acht 3D-modellen in beeld, bleken de prestaties gelijk te liggen: 21 fps. Wie precies wil weten wat de technische verklaring is voor deze verschillen, kan terecht op de website van Distinctive Developments.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 47 reacties