Apple heeft de Your Verse-campagne voor de iPad uitgebreid met twee nieuwe verhalen. De ene toont componist en dirigent Esa-Pekka Salonen, die zijn iPad Air gebruikt om alledaagse momenten vast te leggen als inspiratie voor mooie muziek. De andere toont de dove reisblogger Chérie King, die met een kano de Amazone-rivier afgaat, kreeft in Ghana eet en een ondergrondse zoutmijn in Oostenrijk bezoekt. Natuurlijk zit er een iPad Air in haar handtas. Beide verhalen vertellen niet zozeer hoe fantastisch te iPad is, maar laten zien hoe het apparaat het leven van mensen verrijkt.
Eigenlijk zijn de twee reclames ‘Orchestrating Sound’ and ‘Exploring Without Limits’ meer dan tv-spotjes: naast meerdere 30 seconden tellende clips kun je op de website ook het hele achtergrondverhaal lezen. En het lijkt daarbij te gaan om mensen die daadwerkelijk de iPad gebruike, geen ingehuurde acteurs. Elk verhaal heeft een eigen webpagina gekregen, met bijbehorende video’s die binnenkort ook op Apple’s YouTube-kanaal te vinden zijn. Dirigent Salonen vertelt zijn verhaal in drie filmpjes, King in twee filmpjes.
https://www.youtube.com/watch?v=_4msNKgRQDc
https://www.youtube.com/watch?v=FbXYqHke9n8
Ook leuk: Salonen heeft een eigen app gemaakt met de naam The Orchestra, die iedereen tegen betaling van €8,99 kan downloaden. En bij het verhaal over King zie je een lijst met iOS-apps die zij zoal gebruikt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties