Uitgeverij Condé Nast is van plan om lagere prijzen te vragen voor de digitale versie van Wired. Toen Wired op de iPad verscheen waren veel kopers verbaasd dat de prijs $4,99 was – dezelfde prijs die je ook bij de kiosk voor een papieren nummer betaalt. Desondanks verkocht de digitale Wired goed: er gingen meer dan 90.000 stuks over de App Store-toonbank. Maar Condé Nast is van plan om voor toekomstige nummers toch een wat lagere prijs te vragen. Het eerstvolgende nummer gaat $3,99 kosten.
Bob Sauerberg, president of consumer marketing bij Condé Nast, heeft laten weten dat hij verschillende methoden gaat toepassen om de vraag nog wat te verhogen:
We’ll be using a variety of marketing approaches and prices to stimulate more volume for the second issue. We’ll see how it goes and we’ll learn from there.
Wired is ook van plan om nieuwe soorten content in de iPad-app te verwerken als het tweede nummer uitkomt. Ook denkt de uitgeverij na over een abonnement, dat rond de herfst af te sluiten is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties