Macworld heeft een interessant interview met Digital Legends, de ontwikkelaar van de nieuwe game Kroll. De game werd getoond tijdens de WWDC-keynote. Digital Legends is gevestigd in Barcelona en heeft tot nu toe software voor de pc, consoles en smartphones ontwikkeld. De iPhone is iets compleet nieuws, zo zegt Unai Landa Bonilla. In het spel wordt de accelerometer van de iPhone gebruikt om op en neer te springen. Via het touchscreen kun je wapens verzamelen en activeren.
“We decided that Kroll would be a side-scroller, that that would provide the best experience. All the things you need to make a great side-scroller are there in the iPhone’s controls”, zegt Bonilla. Het spel moet ook geschikt zijn voor mensen die niet veel tijd hebben om een spelletje te spelen, bijvoorbeeld wanneer je twee minuten op een kop koffie staat te wachten. Kroll zal nog niet klaar zijn wanneer de App Store van start gaat. Intussen is Digital Legends wel druk bezig om het spel verder te ontwikkelen, de gameplay te perfectioneren en de game-ervaring te verbeteren.
De WWDC was voor Digital Legends’ CEO Xavier Carillo Costa iets totaal nieuws, maar hij weet dat een hoop ontwikkelaars buiten het traditionele Mac-gebeuren zijn, die geïnteresseerd zijn wat er met de iPhone gebeurt. Grote gamesuitgeverijen zullen zich op de iPhone storten, als de telefoon populair wordt als gamesplatform, maar Costa brengt Kroll liever zelf uit.
Via: Macworld
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties