Netwerkradar: slechte dekking registreren via iPhone-applicatie
Je wil gaan klagen bij T-Mobile over slechte dekking, maar hebt nog wat harde cijfers nodig? Geen probleem: de vandaag gelanceerde applicatie Netwerkradar speelt erop in. Met deze applicatie kun je problemen met je mobiele internetverbinding meteen aan je operator melden. Bij het melden van een klacht moet je bij T-Mobile drie incidenten hebben meegemaakt, waarbij je gedetailleerde info moet geven: waar was je precies, hoe laat was het? Met de applicatie Netwerkradar verzamel je deze informatie op een makkelijke manier. Zodra je merkt dat er geen internetverbinding is, start je de applicatie Netwerkradar op. De app voert een test uit en registreert tijd en locatie. Deze informatie kun je vervolgens gebruiken bij het invullen van het dekkingsformulier van T-Mobile.
Een andere mogelijkheid is om vanuit de applicatie de storingsgegevens naar de server van operator Oberon te sturen. Zij zorgen ervoor dat de melding bij de juiste provider terechtkomt. Oberon maakte eerder applicaties voor de Volkskrant (Mijn Nieuws) en het Diabetes Fonds. Het idee voor de app Netwerkradar ontstond volgens eigen zeggen door spelers van de game Merchant: gebruikers hadden moeite om de game te spelen, omdat de internetverbinding steeds wegviel. Maar er zal ongetwijfeld meer bij gespeeld hebben: haperende netwerkverbindingen zijn nogal in het nieuws en het is eigenlijk verbazingwekkend dat nog niet eerder een ontwikkelaar erop is ingesprongen.
Downloaden: Netwerkradar (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 47 reacties