Vandaag is 1 juli, de eerste dag waarop Apple’s reclamedienst iAd officieel van start is gegaan. Al vanaf 21 juni moest je bij het downloaden van applicaties de vernieuwde iTunes-voorwaarden accepteren, waarin staat dat je akkoord gaat met het ontvangen van iAds. Ontwikkelaars zien vanaf vandaag in de backofficedienst iTunes Connect een schakelaar om iAd te gebruiken. Een paar ontwikkelaars hebben dat al gedaan, zoals de maker van TextGroups (hiernaast), iLevator (een app met liftmuziek) en Tiptitude (een fooiencalculator).

Volgens eerdere informatie van de Wall Street Journal zijn de advertenties te boeken vanaf een budget van $1 miljoen dollar. Apple is daarmee vijf tot tien maal duurder dan concurrerende advertentienetwerken, waar instapprijzen tussen de 100.000 en 200.000 dollar gelden voor adverteerders. De ontwikkelaar ontvangt bij Apple 40 tot 60 procent van de omzet.
Voor ontwikkelaars ziet de schakelaar in iTunes Connect er zo uit:
Screenshot toegestuurd door Philip van Jamoo Design
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 34 reacties