Volgens een ontwikkelaar werkt het advertentieplatform iAd van Apple niet zo goed als AdMob. Ontwikkelaar David Smith van Cross Forward Consulting besteedde 1.251,75 dollar aan advertentiekosten bij iAd en dit leverde hem 84 downloads op: 14,90 dollar per download. En dat terwijl de applicatie Audiobooks nog geen dollar kost. Met een verlies van bijna veertien dollar per aankoop is dat geen goede investering. iAd is gebaseerd op CPC (prijs per klik). Als iemand een advertentie ziet en erop klikt, dan kost dit de adverteerder 25 dollarcent. In totaal klikten meer dan 5.000 mensen op de advertentie van de applicatie Audiobooks, maar slechts 84 mensen kochten de app. De prijs per conversie is dus torenhoog.
Smith maakte een duidelijke advertentie met daarin alle informatie die de potentiële koper nodig had. “Geen grafische advertentie, aangezien we niet per impressie betaalden. We wilden dat enkel geïnteresseerden op de advertentie klikten.”
Wanneer iemand op een iAd-advertentie klikt, dan krijgt diegene een gesimuleerde pagina van de App Store te zien. “Het zou mooier zijn als je als ontwikkelaar meer mogelijkheden hebt om de gebruiker te trekken, zoals met video’s, HTML5 mockups en demo’s.”
Voor AdMob betaalde Smith 75 dollar voor 145.093 impressies en 1.944 kliks. De prijs per klik bedroeg vier dollarcent: zes keer lager dan de prijs per klik voor een iAd-advertentie. Met AdMob is niet te meten hoeveel mensen daadwerkelijk een applicatie kopen. Dat kan alleen met iAd.
De conclusie van Smith: iAd is gestroomlijnder en makkelijker, maar AdMob is goedkoper en levert meer succes op. Is het echt vernieuwend wat de beste man beweert? Nee, maar ontwikkelaars die hun applicatie willen promoten hebben er zeker wat aan.
Via: Macworld
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties