
Bright 2.0 iPhone-app krijgt mooie advertenties
Het techlifestylemagazine Bright heeft vandaag een update van de iPhone-applicatie uitgebracht. Versie 2.0 bevat voor het eerst advertenties, die volgens het persbericht “op ingenieuze wijze” naast de redactionele inhoud getoond worden. Bright wilde (net als Apple’s iAds) geen platvloerse banners, maar mooie advertenties die niet schril afsteken tegen de normale content. TomTom is de eerste adverteerder, die via de nieuwe app de navigatiesoftware voor de iPhone aanprijst. Bright 2.0 heeft een restyling en een nieuwe indeling voor content gekregen. De app ondersteunt iOS 4.0 en heeft een nieuw cachingmechanisme gekregen waardoor de app nog sneller werkt.
Bijzonder bij Bright is dat het bereik van de applicatie inmiddels groter is dan online. Met andere woorden: er zijn veel meer mensen die Bright via de app bezoeken, dan via de website. Dat wil overigens niet zeggen dat de website-lezers massaal zijn overgestapt naar mobiel, want sinds de lancering in december 2009 is het totale bereik met 250 procent gegroeid. Bright maakt vandaag ook bekend dat de app sinds de introductie ruim 35.000 keer is gedownload. Er zijn 21.000 actieve gebruikers, die per maand een miljoen pageviews genereren. Er is ook een app voor Android en er wordt nog gewerkt aan een iPad-app.
Downloaden: Bright 2.0 (gratis)
- Boodschap van de adverteerder.
- Pull-to-refresh om de inhoud te verversen.
- Bedrijven kunnen vanuit de app meteen de salesmanager bellen om een advertentie te boeken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het bereik van Bright is dus maximaal 35.000 per maand via de app. Dus de site haalt dat nog niet eens? Dat lijkt me sterk…
Of gaan we nu daadwerkelijk iedere IP wissel tellen als unieke bezoeker, ookal is het toch echt dezelfde gebruiker die gewoon fysiek ergens anders staat…
Niet updaten dus….
Zou dan nu eindelijk de nieuwe versie (1.5) van TomTom uitkomen nu ze het voor elkaar hebben om hiervan een mooie advertentie te tonen op de iphones.
Dan mis je een betere en vooral snellere versie, softijs. De genoemde advertenties staan je geenszins in de weg, dat was ons hele uitgangspunt.
Nee, de update van TT is nog niet beschikbaar.
Ik begin er zo stilaan genoeg van te krijgen dat de reclame boys mijn iPhone kost wat kost willen vervuilen. Alle Apps die banners tonen moeten toch wel echt onmisbaar zijn om op mijn iPhone te blijven staan.
Trouwens, mooie advertenties bestaan niet, ze hinderen allemaal.
Niet updaten dus.
Vieze geld trekkers, die website ziet er ook niet meer uit
Nou nou wat een reactie’s. Ik kan me voorstellen dat een app geld kost. Dus dan is het advertenties of betalen voor je app.
Het is een keuze die men maakt, maar ik ben blij met het mooie nieuws die ze brengen!
Mooi hoe ze die advertenties achter de content hebben verstopt; je ziet ze alleen als je de lijstjes naar beneden trekt. Op deze manier zitten de advertenties absoluut nooit in de weg. Helemaal prima!
Dat slepen naar beneden lekker na gedaan van Twitter App, magoed dat kon je verwachten natuurlijk.
Helemaal eens met de eerste reacties. Bright heeft nauwelijks unique content. Hierdoor zijn ze altijd laat met items (duurt bij hun altijd even voordat ze iets slecht herschrijven en posten) die allang op tweakers, gamer en iphoneclub staan.
Daarnaast is hun website user experience helemaal verneukt door de zeer agressieve reklame.
Heb nu net maar de bright app gedelete gezien de reklame update. Echt helemaal klaar met bright.
Wat een stelletje hypocryte geitenwollen sokken types zeg. Ga lekker troep posten en advertenties verkopen aan het stelletje knuppels dat nog bij bright blijft hangen
@peer
Dan ben je waarschijnlijk zelf ontwikkelaar.
Betalen voor een app is geen probleem tenzij een update plots gratis wordt ‘met’ adds.
Dude ben je gek geworden ofzo? Ben je echt zo simpel om te denken dat commerciële bedrijven voor de nop werken? Of roep je dit altijd als een bedrijf winst maakt? Als je in de supermarkt je brood afrekent roep je ook “Vieze geld trekkers”? 😀 Come’on 😀
@Tim: het is toch een mooie manier om geld te genereren. Zonder inkomsten kunnen de journalisten en redacteuren ook niet betaald worden. En de ontwikkeling van een App kost ook geld. Als je geen geld ophaalt met de app, dan moet het geld op een andere manier binnenkomen.
Adverteerders zijn de #1 doelgroep voor magazines; logisch dat zich dat nu weerspiegeld in de app; En helemaal nu die ook nog eens een groot bereik heeft!
Ik vind het een mooie ontwikkeling met kansen voor gebruikers en adverteerders!
@Tripple Nee, ik ben geen ontwikkelaar. Zie het antwoord van MeneerDuck en Niels Goedvolk, daar kan ik alleen maar achter staan!
Goed gespot! 🙂
Oh ja? Dat de app gratis is misschien maar dat hoeft voor mij niet.
We hebben toch geen app verslaving dat we altijd maar meer en meer apps willen!
Hmmm, mooie advertenties blijven advertenties. En die zijn meestal irritant.
Wat is er nou zo bijzonder aan die advertenties? Ik zie die TomTom advertentie alleen wanneer ik het nieuws refresh en ik kan er dan niet op tappen :S
Je moet ergens je geld vandaan halen..
als het goed is verdient het bedrijf waar je werkt ook aan jou. Ik zou in staking gaan.
Mooie advertentie misschien, maar de app vind ik totaal niet mooi.
Heel veel apps (bijvoorbeeld NU, Hyves, Facebook) hebben dat als je de pagina naar beneden sleept dat deze dan refreshed, niet alleen die van Twitter.