Ontwikkelaars van populaire, betaalde spellen, als Angry Birds en Cut the Rope verdienen veel geld met hun betaalde apps. Dat er niet alleen met betaalde apps maar ook met gratis apps geld verdiend kan worden, bewijst Backflip Studios. De ontwikkelaar van onder andere Paper Toss heeft met in-game-advertenties alleen al een omzet van meer dan een half miljoen (zo’n 356.000 euro) dollar per maand.
Deze cijfers heeft Backflip Studios voornamelijk te danken aan het feit dat er op 47,5 miljoen iOS-apparaten een applicatie van de ontwikkelaar is geinstalleerd. Dit vormt een groot advertentienetwerk en brengt dus een hoop geld in het laadje. Daarnaast zijn ze ook vertegenwoordigd op zo’n 5,5 miljoen Android-toestellen. De omzet van Backflip Studios is snel gestegen, want in maart rapporteerde het bedrijf een omzet van een miljoen dollar over de voorgaande zes maanden.
Je ziet steeds meer dat iPhone-ontwikkelaars hun applicaties ook naar de Android Market brengen. Naast Backflip Studios heeft bijvoorbeeld Rovio Mobile – de ontwikkelaar van Angry Birds – onlangs een gratis versie van het spel voor Android uitgebracht. Mét advertenties. Hiermee lijkt een groot verschil tussen de App Store en Android Market aan te worden getoond. Waar je in de App Store met of zonder advertenties een hoop geld kan verdienen, is dat bij Android voorlopig alleen mogelijk met advertenties.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties