Alsof de iPhone nog niet als warm broodje over de toonbank zal gaan! Analist Shaw Wu van onderzoeksbureau American Technology Research denkt dat AT&T een korting van $50 tot $100 zal geven aan kopers van de iPhone. Daarnaast kunnen de Apple Stores een mooie bonus tegemoetzien. Het is te lezen in een rapport dat Shaw Wu over de Apple iPhone heeft uitgebracht, waarin hij een aantal voorspellingen doet wat er bij de lancering zal gebeuren.
Op het eerste gezicht is het vreemd als AT&T korting zou geven: ze hebben al een lijst met 1 miljoen potentiële klanten, die al een iPhone hebben gereserveerd. Korting geven lijkt op dit moment nog niet nodig.
Maar er speelt meer: subsidie op toestellen is voor AT&T een mooi marketingmiddel om klanten over te halen een tweejarig contract te sluiten, voor $75 tot $100 per maand. Het zou betekenen dat AT&T de komende twee jaar $1.800 tot $2.400 aan omzet per klant tegemoet kan zien. Daarbij moet je bedenken, dat klanten ook wel eens hun belbundel overschrijden, waardoor de inkomsten nog groter kunnen zijn.
Door korting te geven wordt één struikelblok (de hoge prijs) wat wordt verzacht; de prijs komt dan rond de $350 tot $550 te liggen. Nog steeds duur, maar wel beter te verteren dan de oorspronkelijk aangekondigde prijs.
Daarnaast denkt Wu, dat Apple een bonus van AT&T zal ontvangen, voor elke klant waaraan ze een abonnement kunnen slijten via de Apple Store. Dat is een gangbare werkwijze, want telefoonwinkels krijgen nu ook al een bonus voor elke binnengehaalde klant.
Wu denkt ook al te weten welke mobiele operator de Apple iPhone in Europa gaat aanbieden: Vodafone. Dat hebben we al vaker gehoord, maar definitief is het nog lang niet.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties