De activeringsproblemen bij T-Mobile zijn nog niet helemaal opgelost. Er zijn nog steeds veel activeringsproblemen; pas maandag hopen ze dat alle iPhone-abonnementen geactiveerd zullen zijn. Dat betekent dat een deel van de mensen die al een iPhone 3G in bezit hebben, het toestel nog niet kunnen activeren en er ook nog niet mee kunnen bellen omdat de simkaart nog niet is vrijgegeven. Alleen simkaarten waarop een iPhone-abonnement is geregistreerd worden herkend door de iPhone. En dat blijkt ook na een kort testje.
Als we in een geactiveerde iPhone met iPhone-abonnement een gewone simkaart met een Relax-abonnement van T-Mobile steken, levert dit een foutmelding ‘Geen simkaart’ op, terwijl de iPhone-simkaart wel meteen wordt herkend. Navraag bij de helpdesk van T-Mobile maakt duidelijk dat eerst de speciale iPhone-abonnementen zullen worden afgewerkt en dat pas daarna de Flex- en Relax-abonnementen worden aangepast.
Onze podcaster Gert-Jan, die eigenlijk met de helpdesk belde vanwege een simkaartprobleem, kreeg te horen dat hij zijn toestel binnen de garantieperiode van 8 dagen kan omruilen. Op zijn opmerking dat er geen voorraad meer is, maakte een tweedelijns helpdeskmedewerker echter een verspreking: hij vertelde dat er in de shops nog wel voorraad is om defecte toestellen te kunnen omruilen. Later probeerde de medewerker de verspreking goed te praten door te zeggen dat het om servicetoestellen gaat, waarvan er bewust een enkel exemplaar in de shops aanwezig zou moeten zijn.
Verder kregen we via de e-mail de volgende gebruikerservaring nog door:
Net met T-Mobile gebeld omdat Visual Voicemail niet werktte en omdat op internet nog steeds mijn oude abbo stond vermeld.
Ze werken het weekend door om alle abbo’s te activeren en ze zijn nu dus nog niet actief. Ze raden aan om niet te internetten om kosten te voorkomen!
Dit is echter niet altijd vermeld in de winkel. Vrouw vd klantenservice zei dat ze meerdere klachten hierover had gehoord en zij heeft ookaangegeven dat een info mail oid miss op z’n plek is. Dus wellicht een berichtje waard om mensen te waarschuwen??
Ze zetten alles dit weekend om, dus waarschijnlijk zijn maandag alle abbo’s actief. Dit is dan ook gelijk zichtbaar op my T-Mobile.
Even een belangrijke tip voor de mensen die net een iPhone 3G hebben gekocht. Ik zag op mijn My T-Mobile dat ik nog maar 10 min. beltegoed heb en 7 SMS’jes, terwijl ik een abo heb van 150 min. en SMS’jes/mnd. De klantenservice vertelde mij dat ik elke maand per 13/7 nieuwe minuten krijg en dat die 10 min. ter overbrugging zijn. Ik weet niet of dat voor alle nieuwe abonnees geldt, maar het lijkt mij de moeite waard om uit te zoeken. Zeker als iedereen nu lustig gaat bellen op zijn nieuwe iPhone kan dat misschien voor nare verrassingen zorgen.
Het beste kan iedereen zich even aanmelden voor My T-Mobile en om te kijken hoe veel belminuten/SMS’jes men nog kan verbruiken binnen de bundel.
Nog steeds problemen bij activering iPhone, Iphone besteld bij Belcompagny in Goes en deze hebben vandaag 1 klant kunnen activeren….
T-mobile is slecht bezig! vanmorgen kon je wel weer een abbonnement afsluiten. maar om een uurtje of 10 toen er meerdere winkels open gingen kon je het weer vergeten! Ook met de formulieren die sommige winkels naar t-mobile hebben gefaxt is het een ramp. dan duurt het volgens een medewerker van BC ook nog wel 3 weken voordat je aanvraag is verwerkt!
T-mobile had deze deal nooit moeten sluiten als ze niet eens wat abbonnement aanvragen aan kunnen!
Even voor de mensen aan wie het niet goed is verteld. Gisteren is mijn iPhone in de winkel niet via TAS aangevraagd maar handmatig. Voor de mensen die dat ook hebben: Internet wordt in rekening gebracht totdat je abbo is geactiveerd! Visual voicemail werkt voor deze lieden ook nog niet, en je hebt totdat de aanvraag is verwerkt 60 belminuten. verwerking duurt normaal 5 werkdagen als het handmatig gaat. DUS LET OP, anders kost het weer een hoop centen bij je 1e rekening!!!
Heel veel dank aan Gert-Jan, die de moeite nam om dit allemaal uit te zoeken en alle andere nieuwsinzenders!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
zijn er nog in belgie verkrijgbaar??
nou mijn bijgekochte t-mobile prepaid werkt behoorlijk goed in men iphone!
Je zou toch verwachten dat de knappe koppen van Tmobile dik 24 uur de eerste problemen het probleem nu toch wel eens opgelost zouden hebben..
Ben benieuwd wat dat betekend voor de iphones die de komende weken nog uitgeleverd moet gaan worden..
Haha altijd grappig die versprekingen.
Ik zelf was ook bij de launch en op de vraag aan de medewerkster of ik echt verzekerd ben van de 16 gb zwart die ze aankruistte, antwoordde ze: je moest een weten hoeveel voorraad er boven is..
Naja… Ik heb nog geen geactiveerde zakelijke abbo en dus ook geen Iphone 3G… Dat word dan wachten tot maandag..
Tmobile Amersfoort heeft dan ook gezegd dat ze eerder gaan beginnen zodat ze alle achterstallige Iphones kunnen activeren..
* Duimt *
ze verwachtten gewoon dat ze het niet aankonden en hebben gewoon gezegd een beperkt aantal iPhones te verkopen binnen een aantal dagen zodat ze het aankunnen..blijkbaar kunnen ze het nog steeds niet aan…..
ok, misschien een heel stom en dom bericht. Maar mijn iphone doet in principe dus alles. bellen, internetten etc. alleen er gebeurd niets als ik op de thuisknop druk. ik kan hem dus ook niet opnieuw opstarten of resetten. Volgens t-mobile zou dit binnen 48 uur verholpen moeten zijn en ligt het aan het systeem. Maar dit zit toch gewoon in het toestel? ik ben niet echt tech-savvy maar klop het dat dit daar aan kan liggen? en moet ik dus gewoon rustig afwachten, of kan ik beter terug gaan en alsnog wachten op een nieuw toestel ?
met vriendelijke groet,
Eva Kropman
Ik heb mijn abbo vernieuwd. Ik kan dus bellen/internetten/maps enzo, maar vreselijk TRAAG!!!!! Blijk ik dus nog via mijn oude flex abbo bezig te zijn.
Slechte zaak dat het allemaal zo lang duurt!
Ik zit ook nog te wachten op activatie. Bij de BC in mijn dorp hebben ze de afgelopen dagen nog maar een abbo kunnen afsluiten. Maar hartelijk dank voor de tips!
IK wacht al sinds vrijdag op mijn Iphone bij de mediamarkt. Omdat het TAS systeem nog steeedss niet werkt kan ik hem nog steeds niet krijgen. Echt belachelijk.
Bijzonder dit allemaal. Ik heb een iPhone gereserveerd, en verleng mijn abonnement. Momenteel heb ik een Flex abonnement, dat gaat dus niet werken op de iPhone in eerste instantie? Of zijn ze nu juist daarmee bezig dat dat wel gaat? Beetje verwarrend, maar top dat het zo uitgezocht wordt!
hahaha hij is sneller geunlockt en gejailbreaked dan dat tmobile kan activeren hahahahahah… grappig ๐ ….butjes……..
ik snap er niets van… ik heb gisteren mijn iphone bij the phone house gehaald, ze hebben dan wel 2,5 uur aan de telefoon gezeten om hun enorme vooraad van wel 6 iphone te activeren bij T-mobile.
ik heb nog geen iphone abonnement, die gaat pas in als mijn vodafone nummer is geporteerd, maar mijn iphone werkt wel gewoon, heb een soort prepaid abo nu, kan wel gewoon met mijn tijdelijke nummer bellen.
ben toch wel blij met thephonehouse!
werd samen met een tiental klanten vandaag gegijzeld in de t-mobile shop utrecht voor 2 uurtjes ๐
rond 13.00 gingen de deuren van de toko op slot en mocht er niemand meer binnen.. omdat de kassa’s en de aanvraagsysteem het niet deden, heb een handmatige bon gekregen en de iphone 3g mocht ik gelukkig meenemen ๐
Slechte zaak, ben benieuwd of t-mobile nog excusses gaat aanbieden.
Zou het trouwens schandalig vinden ALS ze de mensen die niet door hebben dat hij nog niet geactiveerd is, kosten gaan berekenen.
Ik heb mijn iPhone al wel, maar weet iemand of ze zondag doorwerken?
Vanmiddag gebeld door de Mediamarkt. Helaas ging levering vandaag niet door (……) Waarschijnlijk wordt het nu dinsdag. Dus geen leuk speeltje voor de zondag ๐
deze morgen 50 Eur voorafbetaald en mijn witte iPhone gereserveerd bij T-Mobile
ff wachten, mijn iPhone doet werkelijk alles al, maar als ik dit zo lees kan het dus zo zijn dat ik de eerste rekening heel veel euros moet dokken omdat mijn abbonement nog niet in is gegaan ofzo??:S
want ik heb vandaag behoorlijk veel MB’s aan internet verspild, als ik die allemaal moet gaan betalen:s
verder heb ik een nieuw abbonement afgesloten en dus zit ik als het goed is tog al geactiveerd bij t-mobile?? ik hoop iig van wel en dat dit grapje me niet al te veel gaat kosten:S
euh, betekent dit nu dat ik voor alle data/telefoontjes/smsjes die ik sinds de 11e gemaakt heb moet betalen? Lijkt mij van niet namelijk, want op m’n contract stond dat de 11e alles inging. Als ik hiervoor moet betalen vind ik het pas echt slecht en ga ik klagen bij de klantenservice, ombudsman en noem maar op.
Ik kan overigens ook niet registreren bij my t-mobile.
misjel ik heb precies hetzelfde. Ik wil mij registreren voor my t-mobile echter zegt hij dat mijn nummer nog niet bekend is ?
Alle kosten die je nu maakt worden van je abbo afgehaald als deze geactiveerd is ๐
Ik heb mij Iphone wel niet meteen meegekregen gisteren. Kon hem pas 8 uur later ophalen en hadden ze hem telefonisch geactiveerd ofzoiets, itunes registratie ook gelukt. internetten gaat snel smsen en bellen ook alleen my tmobile registratie werkt niet ? is dit een storing of is men abbonement nog niet ingegaan ?
Je abbonoment is bij T-Mobile nog niet actief, dit gebeurdt waarschijnlijk maandag bij iedereen…
Als ik me wil aanmelden bij my t-mobile zegt hij dat mijn nummer niet bekend is… ik kan wel gewoon bellen en gebeld worden… ???? hoe kom ik nou te weten hoeveel ik kan bellen..??
Sorry voor de domme vraag maar betekent dat de kosten die ik nu maak erbij komen ? of dat net alles gewoon toch van men abbonement afgaat ?
Ja de kosten die je nu maakt zullen van je abbonoment afgaan…
ok bedankt voor je hulp p-J !
Fuck hey.. Ik heb de foon zelf al wel, maar ik kan niet bellen of smsen.. ‘geen service’ staat er.. Net gebeld en schijnbaar zal het inderdaad maandag pas kunnen.. En dan ben ik al twee dagen op vakantie… Klote tmobile
Shit, en ik denken dat mijn iPhone stuk was! Is het de bedoeling dat de iPhone-simkaart eerst door T-Mobile geactiveerd moet zijn voor iPhone hem herkent?
Want mijn iPhone wou mijn T-Mobile kaart niet herkennen en heb hem dus daarom terug gebracht naar de winkel. Daar zijn er andere kaarten geprobeerd maar niets hielp. Ook geactiveerde kaarten, maar die waren al gekoppeld aan een andere iPhone.
Ik kan namelijk ook nog niet in My T-Mobile komen omdat mijn nummer nog niet is verwerkt.
@p-J
Heb je toevallig een bron? Voor zover ik begrijp komen de kosten die je maakt tot activatie bovenop je abonnement kosten.
Mocht dat dus gebeuren, dan kan ik (en anderen) me (zich) voorbereiden op een flinke rekening en flink wat klachten bovenop het lanceringsfiasco.
Ah dat klinkt in ieder geval beter dan wat in het nieuwsbericht hier boven staat. Bedankt!
Iemand hier die ook ze zakelijke abbo nog niet heeft en dus ook ze Iphone niet.. Wat bij mij dus het geval is
Hee maar kunnen jullie al in My T-Mobile komen met het iPhone abonnement?
Hmmm… Ik hoop dat ik wat ik nu doe en heb gedaan inderdaad binnen de bundel valt (heb ‘m bij midnight launch gehaald).
Als dit uiteindelijk niet zo blijkt te zijn staan we stevig in onze schoenen mensen, dus geen paniek. We maken tegen die tijd wel ff een topic op dit forum als er iemand problemen heeft.
Mijn status: Visual Voicemail en My T-Mobile doen het niet. Ik wacht met geduld op maandag ๐
Ik heb gisteren ook veel last gehad met activeren. Ik heb de telefoon bij belcompany gehaald, en voor mij geldt dat het iPhone abonnementje pas de 19e ingaat door een verlenging. Ik heb.nu dus nog een fles abonnement en kon met zelf activeren na veelvuldig de telefoon aan en af te pluggen van de laptop uiteindelijk toch activeren. De iPhone herkende de sim probleemloos.
ik kan niet aanmelden bij My-T-mobile
Indien men vandaag niet alle nieuwe abbo’s erdoorheen krijgt ( dus werkend ) dan werken ze op zondag door. Mij is verzekerd dat ik op z’n laatst morgen alles kan gebruiken.
Afwachten maar………
@ Jeffery: maar kan jij wel je iPhone gewoon al gebruiken met die sim of ook niet?
Ik heb een beetje vreemde situatie. Even voor sluitingstijd kon ik vandaag mijn iPhone ophalen. Ik kreeg hem mee, samen met een brief en een t-mobile simkaart. Ze zeiden dat ik aan de hand van de brief mijn iPhone verder moest activeren.
De brief ging echter over het unbicken van een demotoestel. Je moest de meest gekke dingen doen met iTunes en het werkte alleen op windows xp…. Ik durf het niet aan om dit zomaar uit te voeren. Voor het zelfde geld doet hij het zo net meer en meot ik weken wachten.
Ik heb voorlopig maar niks gedaan en ik bel morgen naar de BC in Rotterdam, in mijn dorp zijn morgen de winkels dicht.
Dit verhaal is zinloos, want dit is standaard, Als je een abo afsluit bij t-mobile op (bijv) de 1e van de maand gaan je minuten pas een paar dagen later in. (bijv de 4e van de maand,) Voor die paar dagen die er tussen in zitten krijg je naar rato een aantal minuten/smsjes. Dit is wel bekent. Dus beetje flauw dat er over wordt gezeikt. Geen oude (bekende) koeien uit de sloot halen,
@SneakerStyle: Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Wees blij met de tip, en als je denkt dat je er niks aan hebt, houd dat dan aub voor jezelf. Hij bedoelt het goed!
@Deedee: Ik hoop met je mee ๐ Mijn status: Visual Vmail werkt niet, My T-mobile werkt niet en uitgaande gesprekken ook niet. Data/SMS ontvangen en verzenden weer wel. Zit ondertussen op 56mb aan data wat ik toch vreemd vind aangezien ik thuis op WiFi zit en alleen maar push gebruik…
Ah, dus zelfs als My T-Mobile niet werkt (nummer is nog niet geactiveerd foutmelding), zou de simkaart het dus wel gewoon moeten doen in de iPhone? De simkaart zelf hoeft dus niet eerst geactiveerd te worden door T-Mobile?
Ook ik heb vandaag voor โฌ50,- mijn zwarte Iphone gereserveerd bij T-mobile shop in Zwolle.
en uiteraard even in mijn handen gehad. wat een prachtig toestel is het!!
ik moet heel eerlijk toegeven dat ik de 3G mooier vind dan de eerste Iphone. no offense!
maar goed, effe nog 3 maandjes met m’n KPN abbo doordoen, en dan met nummer behoud over naar Tmobile….hopelijk hebben ze het registreren rond die tijd wel in de pocket.
we gaan het meemaken……..
@ eva
home knop zou het gewoon moeten doen bij jou Iphone, dat heeft verder niks met “het systeem” te maken. is gewoon je toestel inderdaad.
Dames und Heren,
Zal ik jullie eens een tipje geven:
Ga eens de volgende keer, als er zo’n grote belangstelling is voor een …, naar een klein dorp. Meestal komt daar geen hond, omdat veel (heeeeeel veeeel) mensen 10 uur in de rij gaat staan bij een Mediamarkt, Saturn, etc..etc..
Ik heb mijn iphone 3g gehaald bij een kleine belcompany in een dorpje en raad eens, er stonden slechts drie mensen voor de deur (ze hadden 5 iphone’s). Activeren? no problemo…
Succes
lekker dat ze niet ff zeggen dat je maar heel weinig belminuten hebt
Ik heb drie zakelijke abonnementen afgesloten bij t-mobile afgelopen vrijdag. Het heeft de hele dag geduurd, maar dit is een geluk bij een ongeluk geweest: de dame bij de phonehouse vertelde dat omdat het TAS eruit lag van T-mobile bijna elke winkel de particuliere wel abonnementen heeft afgesloten via de fax. Bij het hoofdkantoor liggen er dus stapels faxen waarmee ze volgens zeggen de hele week nog wel mee bezig kunnen zijn. De zakelijke abonnementen mochten niet via de fax (andere procedure) dus daarmee hebben ze gewacht tot het TAS weer actief was
@ (((BEAR))) wat vond je eigenlijk van het t-mobile personeel? Aangezien ik verhalen heb gehoort van personeel uit Rotterdam.
Ik zie in mijn scherm linksboven aan geen 3G staan, terwijl hij wel ingeschakeld staat. Ligt dat aan waar ik ben of is dit nog niet geactiveerd?
@MenaceD = Dus jij hebt je iPhones al? Ik had zakelijk maar ik moet tot maandag wachten :\
@ SneakerStyle
Bedoel je of ze vriendelijk waren?
want dat waren ze namelijk wel!
heel netjes geholpen!
Ok, dus zullen er nog flink aantal mensen zijn die nog helemaal niets hebben kunnen doen, een paar gaan afmelden en er komen dan iphone ter beschikking voor de verkoop! Think Apple, think good..
Kan iemand nog antwoord geven op mijn vraag?
b.v.d
Op 1 juli werden de abonnementen bekent, half uurtje later hing ik aan de telefoon met T-Mobile..
Mijn abonnement (bij T-Mobile) is onlangs afgelopen. De mensen in het callcenter vertelden mij dat ze hier nog niet van op de hoogte waren. Ik werd doorverbonden met de afdeling vernieuwing.. Na een poosje in de wacht kreeg ik iemand aan de telefoon die een beetje verbaasd klonk, hij zei dat hij net 4 seconden geleden te horen had gekregen wat de abonnementen zouden worden. Hij vroeg welk abonnement ik wil, welk toestel waarna hij me vertelde dat hij de bestelling niet door kon voeren tot 11 juli maar dat hij dat meteen ‘s-ochtends zou doen. Hij zou mij hierover opbellen. Goed geregeld..
2 Dagen later lees ik geruchten dat dit soort lijsten door de plee gespoeld worden. Voor de zekerheid maar even T-mobile gebeld. Krijg iemand aan de lijn die me verteld dat deze lijsten gewoon gerespecteerd worden en dat ik nog steeds een aantal dagen verzendtijd na 11 juli mijn toestel kan verwachten. Nog 1 dag later staat op de site van T-Mobile dat de telefonische bestellingen een levertijd van 6 weken hebben. :-O Nogmaals T-mobile gebeld.. De beste man van de afdeling vernieuwing vertelde mij dat ze wel telefoons zouden krijgen om op te sturen, aangezien ik als een van de eersten danwel de eerste gebeld heb zou ik daar dus op kunnen rekenen. Hij zou mij bellen als hij zou zien dat zijn collega niet had gebeld (9.00 uur). Om half 12 ben ik nog niet gebeld.. Ik besluit om voor de zoveelste keer de klantenservice te bellen.. Na wat doorzeuren (volgens mij heb ik dat recht onderhand wel) verbinden ze me weer door met vernieuwingen. Daar wordt mij doodleuk gevraagd welk abonnement ik zou willen hebben en welk toestel dan kan hij bestellen.. ?? WTF? Ja meneer er zit nog wel tot 6 weken levertijd op.. daar kan ik niets aan doen, we zijn de enigen die hem leveren dus zeg het maar.. hebben of niet hebben..? Schandalig behandeld door T-Mobile.. Ik twijfel of ik nog wel bij deze toko wil blijven bellen. Ik heb hem maar besteld, geen idee hoe lang ik nog moet wachten.. Diep trieste service van T-Mobile..
@BEAR en Sneakerstyle: vriendelijk de deur uit gestuurd vandaag..
Ik zit nu met een vreemde situatie… Heb mijn prepaid over laten zetten naar mijn iphone abbonnement. Dit ging gister nog niet vanwege de problemen met TAS, daarom heb ik een tijdelijk nummer gekregen waarmee ik kan bellen en internetten. Ben vandaag langsgeweest om nummerbehoud aan te vragen, gevolg is dat ik met mijn oude simkaart wel kan bellen, maar dat 3g het niet doet. My-tmobile geeft een i150 abbonnement aan maar geen kosteninformatie. Met mijn nieuwe simkaart kan ik bellen en internetten, maar doet 1202 / mytmobile helemaal niks. Dus heb nu 2 nummers op 1 abbo die het allebei niet volledig doen, en de helpdesk gooien ze gewoon dicht…
Gelukkig hebben ze bij de tmobile shop wel gezegd dat als ik een extra rekening zou krijgen voor datagebruik dit gecorrigeerd zou worden door tmobile.
Eindelijk vanmorgen mijn iPhone opgehaald in Heerlen bij Belcompany … na 2 uurtjes kloten op iTunes ook geregistreerd …… en sindsdien werkelijk adembenemend blij met dit geweldige speeltje …. alleen kom ik m 2 keer per dag op te laden als ik er zo mee blijf spelen ๐ ….. ๐ !!!!!!
Ik vrees dat als de nieuwigheid van de 3g eraf is, het rap irritant gaat worden als structureel halverwege de dag de batterij leeg is… voor je het weet wil je dan weer een 2g toestel….or even worse…een nokia.
Grote fout van Apple om alleen met T-Mobile in zee te gaan. Waarom, waarom, waarom vraag ik me telkens af. T-Mobile heeft haar zaakjes niet voor elkaar en dat is schadelijk voor zowel zichzelf als Apple. Mijn beste vriend zit hoog bij een grote telecomwinkel en zij hebben vandaag topomzetten gedraaid op de HTC’s: mensen die voor een iPhone gingen, maar door al het gezeik met voorraden en defecte systemen snel naar een andere winkel zijn gerend.
Ik denk dat hier het laatste woord nog niet over is gezegd. Zal me niets verbazen als Apple binnenkort de exclusiviteit van T-Mobile opheft (vanwege het in gebreke blijven) en ook andere providers gaat voorzien.
Goh, schrok eventjes toen ik las dat er eventuele kosten zouden worden berekent voordat je abo geactiveerd is. Blij om te horen dat dit niet het geval is want bij mij werkte ( behalve visual voicemail ) voor zover ik heb kunnen aanklooten alles op vrijdag avond.
@Lennaert: Ligt eraan… Vertel ons eens wat je wel ziet!
Staat er T-Mobile, of staat er misschien Simlock? Dat eerste is goed naar in het tweede geval heb je de pincode van je simkaart nog niet ingevuld.
Dan, wat staat er wel links naast? Het WiFi-teken, het Edge-teken (blauw vlak met een E erin) of het gprs-teken (blauw vlak met een wit rondje erin)? In de laatste 2 gevallen is er inderdaad geen 3G-netwerk beschikbaar…
Ik ga er overigens vanuit dat gebruik van het gprs-netwerk met het iPhone-abonnement ook gratis is.. Het oord waar ik momenteel zit (heuj, Terschelling) heeft namelijk geen 3G netwerk in de buurt. Kan iemand dit bevestigen?? Dat zou wel heel fijn zijn…! ๐
*ik bedoel natuurlijk RECHTS naast de tekst ‘T-Mobile NL’…
En sorry, op de iPhone doet de Edit-button het niet (of die @&!%-gprs verbinding is er te sloom voor).
Nou.. volgens mij is dit een oplossing van veel problemen: http://www.iphonemedia.nl/iphone-3g-oude-simkaarten-t-mobileben-werken-niet/409/
Zitten hier niet gewoon veel mensen die met een oude simkaart hun iphone’s proberen te activeren? Op deze manier blijf je bezig zonder dat je echt weet wat er aan de hand is :S KUT!
Ik kan wel gebeld worden, zelf sms’n, en ze ontvangen. Maar kan NIET zelf bellen, dan krijg ik *tuut tuut tuut* en dan hangt ie zelf weer op. Is dan de SIM nog niet vrij gegeven? maw ik moet ff tot maandag ofzo wachten?
Of staat het nr verkeerd in je iPhone? Denk aan +31, 0031 etc etc
@eva:dat ligt idd aan je toestel, dat heeft niks met de operator te maken. dus ik vrees dat je een defect toestel hebt…
Naja, jullie hebben ten minste een iPhone. Ik kan/mag hem nog niet halen omdat ik nog geen 18 ben, maar dat word ik over twee weken. Daarom vind mijn vader het ook onzin om mee te gaan naar een T-mobile shop om hem te halen…
Quote Omar (een van de eerste comments op deze thread):
“Ik zelf was ook bij de launch en op de vraag aan de medewerkster of ik echt verzekerd ben van de 16 gb zwart die ze aankruistte, antwoordde ze: je moest een weten hoeveel voorraad er boven is…”
Wat ik mij dus nu afvraag, hoe zit het nou met die voorraden? Iemand moet er toch wel achter kunnen komen, zeker door die versprekingen van het personeel, hoe het met de voorraden iPhones zit? Ik bedoel het is goed mogelijk dat ze deze acitvatieproblemen zagen aankomen en daarom de aantallen “aanwezige” iPhones kunstmatig verlaagden. (Keihard liegen dus) Dit omdat de server anders de vele aanvragen niet aan zou kunnen en daar door plat gaat. Zoals jullie allemaal hebben gemerkt is dat nu dus toch zo… *
* Let op, dit is slechts een theorie, die ik zelf heb verzonnen, na het lezen van comments op dit nieuwsitem.
Aan de andere kant heb ik gehoord dat mensen in de winkel te horen hebben gekregen dat hij is uitverkocht en dat de tweede levering pas rond 24 september(!) plaats vindt. Dit vind ik ronduit belachelijk, ik heb geen zin om twee maanden langer te wachten. Dit is ook een speculering, en ik weet ook niet of dit waar is.
Dit wil ik weten omdat ik op mijn verjaardag (24e) dus wel een iPhone wil kopen, maar niet “voor nop naar de shop”. Kan ik dan het beste maandag aanstaande naar de winkel gaan en eentje reserveren? Die aanbetaling doen ze vast niet voor niets.
Ik hoop dat iphoneclub mij hiermee kan helpen, want ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit/een vergelijkbaar probleem.
Even als reactie op Vince hierboven….
Ik heb vrijdag middag een iphone besteld bij een tmobile shop en ze hebben tegen mij gezegd dat het binnen een week binnen zou zijn. Wanneer precies konden ze niet zeggen [uiteraard] maar ze konden me wel verzekeren dat dit binnen een week zou gebeuren! Hoop dat het ook doorgaat en wacht aankomende week met smart op een telefoontje van tmobile!
of dit trouwens betekent dat ze vrijdag tegen de avond gelijk nieuwe iphones hebben besteld of dat er idd in hun magazijn sowieso nog heel veel iphones liggen weet ik verder ook niet.. ze hadden nl wel gelijk hun antwoord klaar dat het sowieso aankomende week wordt….
Ik zie net via My T-Mobile, dat mijn abonnement nu helemaal is geactiveerd ik heb dus al mijn minuten en al mij SMSjes en geen kosten meer buiten de bundel. Dat was gisteren nog niet zo, dus ze zijn toch bezig hun problemen op te lossen!
Ik krijg nog steed bij my t-mobile dat mijn nummer onbekend is. Maar, ik heb nog wel wat vraagjes:
Heeft iemand iets van t-mobile waaruit blijkt dat je hem gewoon mag gebruiken om te internetten, of zijn dit speculaties?
Zijn er meer mensen met slecht bereik thuis? weet iemand hoe t-mobile daarmee omgaat?
werken ze nou wel of niet zondag door? en zijn er meer mensen die te horen hebben gekregen dat het nog wel 5 dagen kan duren?
@ deedee. Als ik jou mogelijkheden zo eens zie, heb ik gprs( een blauw vakje met een wit rondje erin). Dit ligt dus gewoon aan waar ik ben?
Btw, kan het kloppen dat visual voicemail nog niet werkt. Als je naar je iPhone belt, gaat hij niet op de voicemail, maar krijg je zo’n piep. Dit wordt nog opgelost neem ik aan?
Daarnaast ben ik gewoon heel blij dat ik een iPhone heb. Het typen is nog wennen ๐
Wellicht dat het verstandig is om naast t-mobile ook Apple van de haperende diensten van T-mobile in te lichten. Wellicht dat dan de markt door Apple wel open gegooid wordt. Gevolg>>> Door de concurrentie zullen de abonnementen en misschien de iPhone nog wel goedkoper worden!!!!
Dus schrijf naast T-mobile ook Apple aan!!!!!
@ Frank. Ik heb ook rampzalig bereik binnenshuis, maar ook nog geen 3G en Visual Voicemail. Ik hoop dat het bereik ook beter wordt als ik aan een UMTS mast hang ipv nu kennelijk (nog) aan een GSM mast.
@jw ik heb wel 3g maar slecht bereik
@ de rest
Werken ze nou wel of niet vandaag door om te activeren, het zijn hooguit 14000 iphones hoe lang kan dat duren….
MenaceD mag ik jou vragen hoe dat in zijn werk gaat een zakelijk abonnement aanvragen, ik sta op het punt een eigen bedrijf te beginnen ben erg benieuwd wat heb je dan allemaal nodig??
gzzle bedankt!
wat ik nou weer meemaak.
Ik sluit mijn Iphone aan op mijn PC om er lekker effe mee te gaan spelen. Vraagt ie om een toegangscode.
Ik heb echt alle code’s die ik weet geprobeerd maar geen toegang meer.
Nu blokkeert de telefoon, eerst voor 1 minuut en nu al voor 5 minuten.
Heeft iemand een idee??
Had gisteravond de telefoon in Airplane modus gezet om eventuele oplopende kosten te voorkomen. Nu probeerde ik vandaag weer te kijken of mijn sim al geactiveerd is, maar kan me nu niet eens meer aanmelden bij T-Mobile (zowel 2G als 3G netwerk).
Gisteren wist de klantenservice mij te vertellen dat ze vandaag door zouden werken maar als ik 0800-7111 bel krijg ik toch te horen dat ze dicht zijn. Misschien dat ze via 1202 te bereiken zijn maar dat nr. kan ik niet bellen…..
Zo jammer, hih geeft dus nu een simlock aan terwijl de originele t mobile simcard, die ik er gisteren bij heb gehad er inzit.
Vanmorgen werkte alles nog. Ik sluit de iphone aan op I tunes en de simlock knalt erin.
Het toestel is super maar ik begin steeds meer te balen en als het zo doorgaat, kap ik ermee alleen door T Mobile!!
@Phil
In de enveloppe van T-Mobile waar je simkaart in zat zit ook een brief met PUK code. Met deze code zou je de blokkade moeten kunnen opheffen, tenzij je deze code ook al 3 keer verkeerd hebt ingetoetst.
@Paul: Ik heb de Pin niet drie keer fout ingetikt en heb de unlockcode 1 keer geprobeerd. Dat lukte ook niet.
Ik heb het idee dat het toestel de simkaart niet accepteert omdat het denkt dat er vreemde kaart inzit.
Het toestel blokkeert ook na een aantal foute pogingen en steeds voor een langere periode.
Zijn er al mensen bij wie hun t-mobile al werkt sinds vandaag (ze zouden er vandaag aan werken dacht ik zo)?
Bij mij werkt er nog helemaal niets van het T-mobile gedeelte.
@Omar,
Bij mij werkte tot giseravond alles behalve bellen, vmail en my-tmobile. Nu werkt er niets omdat ik me niet bij het netwerk kan aanmelden. Kan jij je ook niet bij het netwerk aanmelden of lukt dat nog wel?
@Paul,
Bij mij heeft niks het gedaab tot nu toe. Het ging namelijk als volgt:
Vrijdagavond helemaal blij met mijn nummer 83 (haha!) en na het kopiรซren van mn ID en bankpas naar de dame toe gelopen. Daar heb ik doorgegeven dat ik nummerbehoud wilde aanvragen. Ze zei dat het een probleem was vanwege opzegtermijnen etc. waarop ik zei dat ik een prepay kaartje heb van Vodafone. Dan is het geen probleem zei ze. Zo gezegd zo gedaan.
Op het moment dat we werden omgeroepen en onze iPhone konden ophalen in de T-mobileshop liep de medewerker mijn contract na en zei: Zo meneer, uw contract gaat op het moment van nummerportering in en dat is over 92 dagen. SAPPERDEFLAP! Ik vertelde hem dat ik gรฉรฉn abonnement heb en er dus geen sprake is van een opzegtermijn. Hij vroeg me om de volgende ochtend langs te komen. Het was al zo druk en ik weet hoe stressvol het is om daar te staan ben ik akkoord gegaan om vervolgens de volgende ochtend terug te komen.
Het was de volgende ochtend zo superdruk dat ik ben uitgeweken naar de telefonische helpdesk en het uieindelijk geregeld heb. Mijn abonnement wordt geactiveerd en ik laat mijn nummer varen. Op de vraag wanneer ik gebruik kon maken van mijn abonnement antwoordde de vriendelijke dame: normaal 48 uur, maar omdat het vandaag vrijdag is zal het volgende week worden.
Dus bij mij heeft nog niets gewerkt.
@Paul 2,
Bij mij staat er links boven in ‘Geen service’. Als ik prober te bellen hoor ik: tuut tuut tuut en vervolgens staat er ‘gesprek mislukt’. Als ik wil internetten komt er een melding naar voren: ‘Safari kan de pagina niet openen, omdat de computer niet is verbonden met het internet’.
Als ik naar mijn nieuwe iPhone-nummer bel vanaf een andere telefoon krijg ik het bekende ‘nummer niet in gebruik’-toontje.
Als ik wil smsen dan geeft de telefoon aan: ‘fout bij versturen bericht’.
Je hebt blijkbaar net als ik geen ontvangst, althans je word niet op het T-Mobile netwerk toegelaten. Heb mijn sim in een simlock vrije Windows Mobile gsm gedaan en ook daar geen netwerk. Waarschijnlijk zijn ze bij T-Mobile druk bezig met de activaties….
Zelf heb ik overigens een migratie vanaf Orange gedaan, via TAS vrijdagavond toen dat eventjes werkte.
Ik denk dat dat het inderdaad is. Ze zijn er hard mee bezig hoop ik. Zo niet dan wordt het nog even wachten, naast de lange tijd dat ik dat al doe, hehe.
Een vriend, waarmee ik bij de launch was kan al normaal gebruik maken van zijn abonnement (hij was nummer 89), waarschijnlijk heeft dat er niks mee te maken..
@Paul en iedereen:
Zojuist heb ik mij kunnen aanmelden bij MY-T-Mobile and I am UP AND RUNNING!
Nadat ik mijn Iphone weer aanzette verscheen links bovenin het T-mobile logo en 3G!
Sinds 17.00 uur is eindelijk mijn abonnement volledig geactiveerd.
Zowel 3G als visual voicemail en My T-Mobile werkt nu.
Ze zijn bij T-Mobile dus wel degelijk hard aan het werk.
Note: Ik heb vrijdag om 18.00 uur mijn iPhone op kunnen halen. Abbo is toen handmatig via de fax aangevraagd. Diezelfde avond rond 21.00 uur via iTunes kunnen activeren. Toen bleek dat niet alles functioneerde. Maar nu is dus alles opgelost.
@stefan, @omar,
klinkt hoopvol, voicemail en bellen werken bij mij niet (als ik bel dan 3x *tuut* en dan weg).
Dus nog ff wachten denk ik zo…
Hoop dat ze de zakelijke abbos ook allemaal al goed hebben gedaan.. Dan kan ik hem eindelijk morgen ophalen
mijn broertje ergens nu onderweg in luxumburg ook in het bezit van een iphone 3g maar kan niet bellen nopa nada (in nederland wel) morgen maar even de klanten service bellen
zijn er mischien mensen die hier ook al geconfronteerd zijn ?
iedereen geactiveerd bij my t-mobile k nog niet
even serieus:
ik heb donderdag nacht om 20 over 12de iphone online besteld, hier had ik geen bevestiging van gekregen of iets. ik vrijdag gebeld; werd ik afgescheept met een antwoor van ja meneer binnen 24 uur moet deze komen. dus afgewacht. zatedag weer gebeld. en is mij geadviseert om deze nog een keer aantevragen. dus ik gedaan ben nu weer 24uur verder en nog niks gehoord of gezien :S
ik word een beetje niet goed van die gasten………
morgen maar weer bellen ๐
Ik heb mijn iphone sinds vrijdag middag 13.00 uur, deze is handmatig verwerkt (alle gegevens via telefoon door gegeven door phone house medewerker) tot op heden kan ik bellen, smsen, internetten, mail ontvangen. visual voicemail werkt nog niet, ook kan ik nog steeds niet inloggen op my t-mobile.
als ik 1202 bel wordt er aangegeven dat mijn abo nog niet volledig is geactiveerd.
Ik wacht dus maar rustig af tot dat ik wel volledig gebruik kan maken van mijn abo
@Thijsvgelder Tmobile heeft gezegd dat ze alle abbos maandag volledig proberen te activeren dus waarschijnlijk kan je tegen de avond aan alles..
Ik zelf word er echt niet goed van.. Heb zakelijke abbo aangevraagd en heb sinds 5 uur voor de deur gezeten.. ‘Oke meneer naja we hebben hem opgestuurd en hij moet er eerst doorkomen dus kom later terug’ Ik zaterdag terug: Nee nog niet dus we denken maandag…
Naja nu is het maandag en ze hebben beloofd eerder te beginnen om alle achterstallige abbo’s te activeren.. Hoop dus ook de mijne… en dat ze me dus vanmiddag of straks een belletje geven dat ik hem kan komen ophalen
@ daniel Ach ga er niet vanuit kan het alleen maar mee vallen ๐ hoop alleen dat dit de enige slechte ervaring met t-mobile zal zijn! alleen denk ik dat elk andere provider dit probleem ook had gehad (tenzij er geen exclusieve deal was gemaakt met t-mobile)
Nog steeds geen Visual Voicemail… hoe lang hebben die gasten wel niet nodig om een abonnementje te activeren? :S
@wesley: tmo activeert buitenland bellen op 2 manieren: 1e manier is is direct, bij voldoende achter te kunnen halen gegevens van de lant, of 2; a betaling 1e 2 facturen. wil je eerder geactiveert worden voor buitenland, bellen naar.. je weet het nu denk ik wel…
Ik heb mn iphone sinds vrijdag (nieuw abo), maar kan nog steeds niet bellen.
Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
Jup, same here als ik wil bellen *tuut tuut tuut* ๐
@SHuisman:
Heb jij ook een nieuw abonnement?
Hey, gister was ik nog boos maar nu blij! Gister naar de winkel gegaan: Credietcheck, alles geregeld enz. en toen kon ik hem eindelijk naar me huisje toe nemen na 3 dagen wachten…
Hij doet alles al.. Bellen, smsen, gebeld worden visual voicemail.. Ben eigenlijk wel blij dat die pas maandag is geactiveerd en niet vrijdag ๐
Net weer gebeld met tmobile.
Ze hebben 5 werkdagen achterstand.
Vrijdag zouden we wellicht moeten kunnen bellen…..
Ja heb nieuwe abbonement, vrijdag pas ?! dat klinkt wel erg ‘lame’…
wanneer gaat visual voicemail de lucht in? Ik heb nu helemaal geen voicemail en dat vind ik persoonlijk niet zo fijn. Hoe denken jullie erover???
Haha ben ik even blij dat ik hem vrijdag achter heb laten zetten en gister pas via het systeem heb laten activeren :D! Ik heb alles al visual voicemail werkt echt perfect en kan gewoon bellen smsen en gebeld worden ๐
Ook doet Visual Voicemail het nog steeds niet bij mij… dag 4 alweer… :S
@Daniel:
Dat had ik ook gedaan als ze me verteld hadden dat het alternatief was ‘alles handmatig verwerken en een week wachten’.
Ik ben gister naar T-mobile winkel in Hilversum geweest, daar konden ze mij niet vertellen wanneer ik volledig geactiveerd zal zijn.
Maar dat dit in iedergeval binnen 2 weken moet gebeuren! Verder had de verkoper een opmerkelijke uitspraak: hij zei waar ik me druk om maakte, want tot de tijd dat ik niet volledig geactiveerd ben. Ik gewoon gratis bel met t-mobile??? op het moment dat hij dat zei, keek hij vlug om zich heen en zei dat hij dit eigenlijk niet had mogen zeggen.
Of het klopt wat hij zei betwijfel ik, aangezien er steeds weer andere dingen worden gezegd…….
@Thijsvgelder:
Ze zullen het te druk hebben met het aansluiten van nieuwe klanten om de achterstand van afgelopen vrijdag weg te werken.
Ik denk het ook, maar ze hebben mij vrijdag om 13.00 uur handmatig ingevoerd. dus hoop toch einde van de week volledig geactiveerd te zijn.
Helemaal mooi nu… Ik kan niet meer bellen! Ik kan nog wel oproepen ontvangen. Dus ook al zou het gratis bellen zijn, er zijn gewoon teveel storingen nu het nog steeds niet geactiveerd is. Echt heel bizar dit! Dag 5…
Gezien het beperkte aantal mensen die hier last van hebben (tenmiste, dat denk ik, gezien het beperkte aantal reacties) snap ik niet dat ze zoveel tijd nodig hebben om dit op te lossen.
nou, t-mobile heeft niet alleen problemen met het activeren van i-phone klanten. Ik probeer al vanaf zaterdag 12 juli een flex-abonnement te verlengen, met een oersaai Nokia-toestel. Nou mooi dat dat dus niet lukt via de t-mobile dealer. Ik word ook niet echt blij van reacties die ik hier zie als: vrijdag moet alles weer werken, vrijdag is de achterstand bijgewerkt, aansluiten lukt binnen 2 weken. Blijkbaar heeft t-mobile zich vreselijk verslikt in dit speeltje. En daar is de trouwe t-mobileklant, met een niet zo hip toestel mooi de dupe van.
Hij doet het nu eindelijk bij mij, zie nu alleen via my-tmobile dat ik een i-300 abbo heb ipv i-150 !
Bij mij nog niks.
“Je mobiel nummer is nog niet bekend in het systeem of is geblokkeerd”
Wanneer heb jij je abo afgesloten?
@shuisman: kijk wat er op je contract staat, want je hebt ook dan voor een 300 betaald. dus je moet of meer gaan bijleggen voor je toestel als het op basis van een 300 is afgerekend.
@tripwire Vrijdag ochtend om ~1300 afgesloten.
@piet Ja klopt, ben al ff langs de shop geweest hij zou het (laten) veranderen; heb geen zin een duurder abbonement ๐
@SHuisman:
Dan was ik nog voor jou ๐
Nog steeds niks hier
$#%^%$^ Tmobile
Hier ook nog steeds niks, wat een (&^*%(^$%$^$%^(& zooi!!!!!! Nu is de maat echt vol! Ik kan ook helemaal niet bellen/smsen, wel internetten… vaag!
mijn iphone abbonement is vandaag pas ingegaan! een week later dan ik hem had. ik kon nu ook eindelijk de service lijn bellen (1202) en registreren op my t-mobile en gebruik maken van visual voicemail. nou ken ik niet op my t-mobile zien hoeveel bel minuten ik heb en hoeveel sms.. er staat alleen dat ik 0,42c extra kosten heb? terwijl ik hooguit 20 sms verzonden heb en nog geen 6 min gebelt heb?!
als ik het service nummer bel krijg ik te horen dat ik alles verbuikt heb? weet iemand hier meer van? ik probeer zo snel mogelijk t-mobile aan de telefoon te krijgen en om opheldering te vragen. want extra kosten gaan er bij mij niet in. en dat zou betekenen dat ik nu nieteens meer ken bellen/smsen? belachelijk!
VRAAGJE:
Ik heb per ongeluk bij het aansluiten van mijn iPhone op NOOIT REGISTREREN ipv Registreer later geklikt.. hoe kan ik t weer recht zetten en alsnog mijn iphone registreren?
Please help!!
Alvast bedankt.
als het goed is ben ik woensdag aan de buurt het zal mij benieuwen met die mediamarkt