iculture-biz
iCulture Biz Ook zakelijk scherp

T-Mobile Helder, nieuw zakelijk abonnement bij T-Mobile

T-Mobile heeft een nieuw zakelijk abonnement geïntroduceerd. T-Mobile Helder is gericht op ondernemers en het MKB.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

t-mobileT-Mobile kondigt vandaag een nieuw zakelijk abonnement aan met de naam Helder. De abonnementen zijn gericht op ondernemers en (middel)grote bedrijven met 1 of meer medewerkers. Dus voor zelfstandig ondernemers zonder personeel, maar ook kleine bedrijven uit het MKB. Er is keuze uit vijf belprofielen die je kunt afstemmen op het mobiele verbruik van de medewerkers. Medewerkers krijgen ook gratis toegang tot het 4G-netwerk en kiezen zelf welke combinatie van belminuten, MB’s en Voordeelbundels het best bij ze past. T-Mobile’s Helder is vanaf 13 januari 2014 verkrijgbaar.


Helder is vooral bedoeld voor mensen die een sterk wisselend verbruik hebben, veel in EU-landen rondreizen of verwachten dat het aantal medewerkers sterk gaat groeien. In twee stappen kun je voor elke medewerker een persoonlijk profiel aanmaken, met de meest ideale combinatie van minuten, MB’s en Voordeelbundels. Als de internetbundel op is val je terug naar een lagere snelheid, waarmee je alleen nog tekstberichtjes kunt uitwisselen maar niet meer normaal kunt internetten. De operator wil met de nieuwe Helder-bundels een einde maken aan de ‘one-size-fits-all’ abonnementen die nu vooral verkrijgbaar zijn in de zakelijke markt. “Niemand zit daarop te wachten”, aldus Brian Stout, B2B-directeur van T-Mobile. Alle kosten zijn terug te vinden op één factuur, met daarop alle profielen en de kosten die ze hebben gemaakt.

t-mobile helderT-Mobile bood voorheen de Stel Samen-abonnementen voor ondernemers. Die abonnementen bestaan nog steeds en lijken qua insteek erg veel op de Stel Samen-abonnementen voor consumenten. Voor bedrijven met 2 tot 250 medewerkers verwijst T-Mobile op de website nu naar de Helder-abonnementen. Die zien er als volgt uit:

  • Bereikbaar: geen belminuten, geen internet – vanaf €14/maand
  • Regelmatig: 120 belminuten/sms, 250MB data – vanaf €32/maand
  • Vaak: 360 belminuten/sms, 250MB data – vanaf €42/maand
  • Altijd: Onbeperkt belminuten/sms, 250MB data – vanaf €45/maand
  • Europa: Onbeperkt belminuten/sms, 250MB data, 500MB data in Europa – vanaf €62/maand

Uiteraard kun je naast deze magere databundels ook een bundel van 2GB, 5GB of 10GB kiezen. Voor de 5GB-bundel betaal je bijvoorbeeld €7,20 extra per maand.

Meer informatie: T-Mobile zakelijk

iCulture Biz is een nieuwe zakelijke rubriek op iPhoneclub.nl en iPadclub.nl. Lees meer artikelen die voor zakelijke iPhone-, iPad- en Mac-gebruikers interessant zijn via iCulture Biz.

Reacties: 15 reacties

  1. iCulture Business 🙂 Leuk voor m’n ouders, maar we zitten net bij T-Mobile.

  2. Helder of niet fatsoenlijk bereik zul je toch niet hebben met tmobile.

  3. @Zaandammer: Daarom ben ik ook weg gegaan bij hun.

  4. Origineel geplaatst door Maurice Hooijmans: @Zaandammer: Daarom ben ik ook weg gegaan bij hun.

    Heb je goed gedaan, spijt zul je niet krijgen. Gewoon afstraffen dat bedrijf.

  5. Ze bieden van alles aan maar behoorlijke dekking in Nederland kunnen ze niet garanderen! Op heel veel plaatsen heb ik geen eens 3G met t-mobile! 🙁

  6. Nou, ik zit dus bij Vodafone nu, met een RED essentials abbo. Nu kijk ik voor 4G. Er staat al een mast voor onze deur (50 meter verderop) maar die is van KPN.

    Nu zend Vodafone op 2 kanalen uit. 1800Mhz en nog iets. 1800 is voor iPhone 5, en die andere voor de hogere modellen.

    Nu valt het Vodafone 4G iPhone 5 bereik ontzettend tegen met het ‘echte’ 4G netwerk.

    Hoop dat ze op postcode 5283ZE wel 1800 uitzenden later dit jaar 🙁

    T-Mobile wacht nog wel even denk

  7. Dus voor €21,20 heb je al een databundel van 5GB?
    Waarom is dat niet voor particulieren beschikbaar?

    Edit:
    Hmm, laat maar. Op de site staat de 5GB databundel niet voor €7,20 maar voor €26 extra. Andere bundels hebben vergelijkbare prijzen. Info in artikel klopt dus niet lijkt me.

    Ik dacht al, T-Mobile gaat toch niet klantvriendelijk worden of zo? 🙂

  8. @Isegrimm: Ook net weg bij T-mobile. Klantenbinding is ook al zoiets moeilijks. Jarenlang netjes m’n 30 euro per maand betaald en voor verlengen mag ik net zoveel lappen als een nieuwe klant. €240 bijleggen bij een abonnement van €35/maand? Dacht het niet. M’n abo wordt omgezet naar een Voda Red Essential per 28 januari. €40/maand met 100 euro minder bijbetalen, betere dekking, betere snelheid en meer minuten. Kom maar op!

  9. @ikkieman: Heb ik ook nu. Als je zoals mij leeft zit je echt gebakken. Top dus!

    Alleen hoop wel snel 4G op 1800Mhz 🙂

    Edit: en trouwens. Ik heb op 31 december m’n abbo afgesloten bij de grootte V, 25 euro per maand: 1000 MB data (gratis 4G), onbeperkt sms en 400 belminuten.

    Lekker toch 🙂

  10. @Maurice Hooijmans: Sim Only Red Essential?
    Belminuten hebben ze nu wel teruggebracht naar 300 min.

    Stelletje zuiglappen 😀

  11. @Sezgin: Lucky me 😛 Haha, en nog eens prijs flink omhoog ook 😛 Not for me 🙂

  12. Bereikbaar: geen belminuten, geen internet – vanaf €14/maand

    Waar betaal je voor als er geen bel min en internet bij zit ???? Alleen sms ofzo

  13. @Maurice Hooijmans: Behalve -100 belminuten niet echt.

    Sim Only Red Essential 1 jaar – €25
    Sim Only Red Essential 2 jaar – €24

  14. @Sezgin: I don’t understand you well, sorry 🙁

    Ik betaal 25 euro per maand.

  15. Handig dat ze dezelfde naam gebruiken als Kruidvat voor hun KPN-gekoppelde abonnement…. “Helder” is dat niet….

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.