Pebble gaat metalen smartwatch Pebble Steel aankondigen
Pebble zal voor het einde van de maand een nieuwe smartwatch op de markt brengen. De in metaal uitgevoerde Pebble Steel is qua functies gelijk aan de huidige Pebble-horloges, alleen het uiterlijk is anders. Het blijkt uit een inmiddels alweer verwijderd artikel op de website Re/code (het voormalige AllThingsD). De Pebble Steel is $100 duurder dan het huidige model en zal voor ongeveer $250 in de winkel liggen. Vanavond organiseert Pebble een persbijeenkomst, waar de Pebble Steel officieel zal worden aangekondigd.
Pebble-oprichter Eric Migicovsky onthulde aan Re/code ook dat er nu 300.000 Pebbles zijn verkocht. “Het was een goed feestdagenseizoen voor ons”, aldus Migicovsky. Het lijkt erop dat Re/code het interview met de Pebble-oprichter iets te vroeg heeft gepubliceerd. Waarschijnlijk was het de bedoeling om het artikel pas online te zetten na de aankondiging van de Pebble Steel, op de consumentenelektronicabeurs CES in Las Vegas. Daar gaat Pebble waarschijnlijk ook aankondigen dat ze een partnership met Yelp en Foursquare hebben gesloten. Beide partijen zullen binnenkort apps voor de Pebble uitbrengen en daarnaast heeft camerafabrikant GoPro plannen om apps uit te brengen waarmee je de camera vanaf je smartwatch kunt aansturen. Een verslaggever van Re/code bracht vorige week een bezoek aan het Pebble-kantoor in Palo Alto, om de Pebble Steel alvast te bekijken.
De Pebble Steel is voorzien van Gorilla Glass, heeft een iets zakelijker uiterlijk en is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: geborsteld staal en matzwart. Beide horloges zijn voorzien van een verwisselbaar bandje in metaal of leer. Net als bij de eerdere uitvoering van de Pebble kun je je smartwatch draadloos koppelen met een iPhone of Android-toestel via Bluetooth en via onofficiële hacks ook met een BlackBerry of Windows Phone. De Pebble Steel toont dezelfde notificaties en kan dezelfde apps gebruiken. De batterijduur is vijf tot zeven dagen en de behuizing is waterdicht. Re/code informeerde ook naar het uiterlijk van de Pebbles: ze zien er nogal mannelijk uit. Volgens Migicovsky is dat inderdaad zo; de huidige klantenkring bestaat dan ook voornamelijk uit mannen. Voor de Pebble Steel heeft het bedrijf advies ingewonnen bij horlogeontwerpers, om ervoor te zorgen dat het horloge meer vrouwen aanspreekt.
Migicovsky is met zijn 50-koppige team deze week op de CES-beurs, voornamelijk om de Pebble Steel aan te kondigen. Maar het bedrijf gaat ook starten met een eigen app store, waar de al eerder genoemde apps van Yelp en Foursquare te vinden zullen zijn. Pebble begon anderhalf jaar geleden als Kickstarter-project en versloeg qua populariteit bekende merken als Sony, Samsung en Qualcomm. Alledrie hebben een smartwatch uitgebracht, maar het horloge van Pebble is veruit het populairst.
Lees ook: Eerste indruk: Pebble smartwatch en Review: Pebble smartwatch, zes weken later.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties