Er worden wel eens grappen gemaakt over de medewerkers van de Apple Genius Bar: de geniuses die daar werken kunnen nauwelijks een Mac van een Windows-computer onderscheiden. En toen de iPhone net geïntroduceerd was snapten ze maar weinig van het nieuwe toestel. De kans is klein dat de nieuw gecreëerde functie ‘expert’ dit gaat oplossen.
Apple heeft vacatures geplaatst voor deze nieuwe functie, waarin ze aangeven op zoek te zijn naar ‘experts’ voor de Apple Stores op vier locaties. Naast de medewerkers in blauwe shirts komen er ook medewerkers in mintgroene, die een kruising vormen tussen een genius en een verkoopmedewerker. Deze experts lopen door de winkel en beantwoorden vragen zonder dat je een afspraak hoeft te maken. Om een kans te maken moet je algemene kennis hebben van het productaanbod van Apple. Binnen een paar weken zullen ze in de winkels te zien zijn. De vraag was nog even wie er slimmer zou zijn, de expert of de genius? Maar de experts blijken uiteindelijk vooral een verkooprol te hebben. Hoe je op je iPhone verbinding moet maken met een 802.1X-netwerk is vast te hoog gegrepen. De huidige expert-vacatures zijn overigens allemaal in de VS.
Via: AppleInsider
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple Store
Lees alles over de Apple Store, de retailwinkel van Apple. Nederland kent drie Apple Stores (Amsterdam, Haarlem en Den Haag) terwijl je in België de keuze hebt uit één locatie in Brussel. Wereldwijd gaat het om meer dan vijfhonderd winkels. Daarnaast is er de online Apple Store, waar je bestellingen kunt plaatsen om te laten thuisbezorgen. Waar vind je de officiële Apple Stores en hoe kun je ze bezoeken? Hieronder vind je alle info op een rij!

Mogen ze in nederland ook wel doen,
dan wil ik daar best voor gaan!
Ik ook. Kom maar op met die funktie , dan ga ik ook maar ff daar werken. Lol
Mooi ik heb nu een zwart shirt aan .Maar mintgroen staat me ook . 🙂
Het moet niet gekker worden, straks hangt er een legenda voor de deur… “Groen” = iPhone helldesk, “Geel” = iMac, “Rood” = MacBook Pro…?
@Jermaine:
Ja inderdaad. Nu krijg ik vooral het KPN-helpdesk gevoel, waar je bij vraag 2 wordt doorgestuurd naar een andere afdeling en vice versa.
Mijn perfecte job ofzo
Ik denk wel dat het een van de weinige winkels is, waar ze wel verstand hebben.
Er zijn zoveel winkels die je met de simpelste dingen niet kunnen helpen en mensen gewoon oplichten met bijv. een pc maken.