Apple heeft de nieuwe Express Lane-dienst geopend, bedoeld voor klanten die sneller hulp willen hebben als ze tegen problemen aanlopen. Een bezoekje aan de Apple Store is daarmee niet meer nodig. Eigenlijk is Express Lane een online zelfbedieningssysteem om klantenservice te krijgen. Je kunt het gratis raadplegen bij producten die nog onder de garantie vallen. Voorwaarde is wel dat je de producten geregistreerd hebt met je Apple ID, zodat je kunt inloggen. Nederlandse Apple ID’s zijn ook toegestaan.
Je krijgt vervolgens de producten te zien die je hebt gekocht, met een aanduiding of je nog recht hebt op ondersteuning. Heb je bijvoorbeeld een iPad en heb je hardwareproblemen, dan wordt het makkelijk gemaakt om contact te leggen met de technische ondersteuning van Apple.
Vul je echter in dat je moeilijkheden ondervindt bij het instellen van je mail, dan is het mogelijk dat Apple je aanraadt om AppleCare of een ticket voor een eenmalig supportincident te kopen (de prijs varieert van 29 tot 695 dollar). Hulp bij instellingen is namelijk maar een beperkte periode na aankoop van een apparaat gratis verkrijgbaar. Je kunt ook zoeken in een lijst van probleemgevallen die je eerder hebt gemeld. Je kunt bij Express Lane ook gewoon door een lijst met producten bladeren en kijken welke problemen zich daarbij zoal kunnen voordoen. Maar ook dan moet je het serienummer van je apparaat invoeren om een case te kunnen aanmaken.
Natuurlijk probeert Apple je eerst naar zoveel mogelijk supportdocumenten te leiden, waar het antwoord eventueel al te vinden is. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je bij het onderdeel ‘Issue Description’ uitleggen wat het probleem is, waarna Apple binnen 48 uur belooft te antwoorden. De contactopties zijn afhankelijk van de keuzes die je maakt. Zonder Apple ID krijg je bijvoorbeeld alleen support via e-mail.
Express Lane is te bereiken via https://expresslane.apple.com/
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
Reacties: 9 reacties