De iPhone 5 is afgelopen weekend bij de introductie in China 2 miljoen keer over de toonbank gegaan. Dit heeft Apple bekendgemaakt. Bij de verkoop maakte Apple gebruik van een reserveringssysteem. Klanten konden een dag voor de verkoopstart aangeven dat ze een iPhone 5 wilden kopen, waarna ze bericht kregen wanneer ze hem kunnen ophalen. Hierdoor stonden er ook minder lange rijen voor de winkels in China. Eerder zorgde de verkoopstart van nieuwe Apple-producten voor rellen tussen de vele wachtenden.
Tim Cook stelt het volgende over de verkoop in China:
De reactie van klanten op de iPhone 5 in China was fantastisch, waardoor er een nieuw verkooprecord in het eerste weekend in China is gevestigd. China is een ontzettend belangrijke markt voor ons.
Dat China voor Apple belangrijk is, wisten we eigenlijk al. Eerder noemde Cook het al Apple’s op één na grootste afzetmarkt. Toen de online voorverkoop van de iPhone 5 in een eerste aantal landen begon op 14 september, werd hij binnen 24 uur ook 2 miljoen keer verkocht. Een aantal dat alleen China dus in een weekend tijd ook wist te behalen. Op 14 september werd de iPhone verkocht in onder andere de Verenigde Staten, Duitsland en Frankrijk.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
One Phone to rule them all!
Overigens, een typo: “China is voor ons een ontzettend belangrijke markt voor ons.”
voor ons… voor ons..???
(Red.)Dank, gecorrigeerd.
Slechts 2% van de totale bevolking. Niet echt hoogwaardig nieuws om op jullie site te zetten, vindt ik.
Misschien maar 500,000 keer.
Wie zal het zeggen.
2 miljoen keer verkocht, waarvan 1.9 miljoen keer namaak was 😉
ga het toch lekker zelf onderzoek en kom dan terug als je de exacte aantallen hebt