Tim Cook belooft spannende nieuwe productcategorieën en meer verrassingen in najaar

Apple kondigde vanavond de nieuwste kwartaalcijfers aan. Grote vraag daarbij was hoe snel er weer nieuwe producten zullen verschijnen, want de afgelopen maanden staan we als Apple-fans nogal droog. De bekendmaking van kwartaalcijfers is niet een voor de hand liggend moment om productaankondigingen te doen, maar meestal geeft CEO Tim Cook wel een hint wat […]
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

tim-cook-fotoApple kondigde vanavond de nieuwste kwartaalcijfers aan. Grote vraag daarbij was hoe snel er weer nieuwe producten zullen verschijnen, want de afgelopen maanden staan we als Apple-fans nogal droog. De bekendmaking van kwartaalcijfers is niet een voor de hand liggend moment om productaankondigingen te doen, maar meestal geeft CEO Tim Cook wel een hint wat er in de pijplijn zit. Voor de grote aankondigingen zullen we waarschijnlijk tot dit najaar moeten wachten, bleek uit de woorden van Cook. Hij kondigde aan, dat hij staat te popelen om dit najaar nieuwe hardware, software en diensten te introduceren. Hij noemde daarbij ook potentieel nieuwe productcategorieën. Het zou daarbij kunnen gaan om een iWatch of een Apple HDTV, twee producten waarover hardnekkige geruchten circuleren.


Over de iPhone en iPad zei de topman: “We’ve got a lot more surprises in the works”, wat eventueel zou kunnen wijzen op een goedkopere uitvoering. Wat voorraden betreft heeft Apple nog 4 tot 6 weken aan iPhone-voorraad in de distributieketen zitten.

Cook gaf aan dat de daling van de aandelenkoers hem de afgelopen weken gefrustreerd heeft, maar dat het bedrijf gefocust blijft op de lange termijn. Cook startte het conferentiegesprek met analisten met de mededeling dat Apple in 2012 een buitengewoon goed financieel resultaat heeft geboekt, waardoor het lastig voor het bedrijf is om die cijfers in 2013 te verslaan. Wel gaf Cook toe dat de groei minder hard gaat dan in andere jaren. “We acknowledge that our growth rate has slowed”, zei de topman. “Decline in stock price has been very frustrating to all of us. The key to Apple’s strength is creating innovative products, and that is always in Apple’s control.”

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 april 2013 om 0:17
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 9 reacties

  1. Die analisten weten ook niet wat ze willen..
    Ze hebben een goed resultaat geboekt en het is nu afwachten op Apple 2013 ツ

  2. Weer terug naar de jaarcyclus vwb iDevices? Voelt op zich wel goed, nadat de laatste iPad wel heel snel uit de ‘cloud’ kwam vallen….

  3. Duidelijk verhaal, alle Apple evangelisten moeten nog minimaal 1 kwartaal wachten totdat alle informatie over nieuwe producten bekend wordt. Gelukkig heeft Apple voldoende loyalisten (zoals vanochtend op BNR werd gemeld).

    Persoonlijk had ik verwacht gehoopt dat ze sneller met nieuwe producten zouden komen en hier bekendheid over te geven. Ben van mening dat ze links en rechts gepasseerd worden en zelf vergeten een tandje bij te zetten. Of ze denken dat de concurrentie op EPO zit en toch nog gediskwalificeerd worden.

  4. Mac Pro..! …met Fusion Drive, flashopslag, Thunderbolt, …

  5. Origineel geplaatst door Woudloper
    Ben van mening dat ze links en rechts gepasseerd worden en zelf vergeten een tandje bij te zetten.

    Met wat worden ze dan precies gepasseerd?

  6. “The key to Apple’s strength is creating innovative products”

    Ja, toen Jobs er nog zat.
    Inmiddels hebben een handvol jailbreak developers de afgelopen jaren meer gepresteerd dan de hele miljardenverslindende afdeling SW engineering van Apple

  7. @lebbie: Oneens.. Apple voegt alleen nieuwe functies en mogelijkheden toe wanneer ze ervan overtuigd zijn dat de meerderheid van de gebruikers dit wil. Alleen omdat een handjevol jailbreakers fantastische tweaks ontwikkelt, wil nog niet zeggen dat anderen hier ook op zitten te wachten. De kracht van Apple is nou juist dat het eenvoudige producten ontwikkelt die door iedereen te gebruiken zijn. Gooi er een dozijn Samsung-tweaks in en geen mens begrijpt meer wat voor functies het zijn en hoe ze daadwerkelijk meerwaarde toevoegen aan de UX.

    En innovatie? Ja, de meest recente productcategorie was inderdaad de iPad. Dat is inmiddels een aantal jaar geleden. Zo gaat het namelijk altijd bij Apple: ze ontwikkelen een product dat de hele markt op z’n kop zet en perfectioneren het dan naderhand. Ik ben er van overtuigd dat ze hetzelfde bewerkstelligen aan het einde van dit jaar.

  8. @Roy: Onjuist. Apple zal het worst wezen wat de meerderheid van de gebruikers wilt. Zolang het niet in hun beeld van zo simpel dan wel dom mogelijk (KISS) past, zal het er niet in komen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.