iPhone goed voor 14 procent van mobiele gamedownloads

iPhone goed voor 14 procent van mobiele gamedownloads

De iPhone is inmiddels verantwoordelijk voor 14% van alle mobiele downloads van games. De iPhone en de BlackBerry Curve hebben daarmee de RAZR van de toppositie verdrongen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Spore op iPhoneDe iPhone verovert zich in rap tempo een plek op de gamesmarkt. Uit een onderzoek van comScore blijkt dat het aantal mobiele gamers tussen november 2007 en november 2008 met 17% is gegroeid. Maar liefst 8,5 miljoen mensen downloadden een game naar hun mobiele telefoon. Op wereldschaal stelt dat nog helemaal niets voor en zelfs als je alleen naar mobiele telefoonabonnees kijkt lijken er nog genoeg mogelijkheden voor verdere groei: maar 3,8 procent van de telefoonabonnees heeft de moeite genomen om een spelletje te installeren. Onder iPhone-bezitters is dat cijfer heel anders: 32,4 procent heeft één of meer games geïnstalleerd.


Opvallend is verder, dat ook de BlackBerry Curve populair blijkt als toestel om spelletjes te spelen. De iPhone en de BlackBerry Curve versloegen de RAZR, die lange tijd bovenaan stond. De RAZR en andere feature phones zijn flink gedaald en de ranglijsten, terwijl het aandeel van smartphones verdrievoudigde. Van een financiële crisis blijkt in deze industrie nog helemaal geen sprake, zo blijkt ook uit de titel van het persbericht dat ComScore uitbracht: Smartphones Provide Extra Mana for Mobile Games Industry as Audience for Downloaded Games Grows 17 Percent.

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 22:57
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 9 reacties

  1. zodan dat zijn er egt veel

  2. 14% vind ik nog niet zo veel eerlijk gezegd

  3. Ik geloof er ook helemaal geen zak van. 8 miljoen spelletjes in totaal gedownload? Kent iemand iemand zonder spelletje op z’n iphone?
    of OOIT heeft ge download?

  4. ‘k heb m’n iPhone nog nie eens en al een zooi spelletjes en apps klaar staan in itunes 😀

  5. Die foto doet me nog aan iets denken.

    Toen apple voor het eerst de AppStore bekend maakte, waren er mensen aanwezig die een Fighter app hebben laten zien, waarmee je met een ruimteschip op planeten moest schieten.

    Weet iemand hoe het daar momenteel mee zit?

  6. De iPod Touch staat denk ik toch wel met voorsprong bovenaan qua mp3/4 game console?

  7. “32,4 procent heeft één of meer games geïnstalleerd.”
    ik denk niet dat dit klopt, iedere iphonegebruiker heeft wel een spelletje op z’n iphone!

  8. Origineel geplaatst door Sander
    Ik geloof er ook helemaal geen zak van. 8 miljoen spelletjes in totaal gedownload? Kent iemand iemand zonder spelletje op z’n iphone?
    of OOIT heeft ge download?

    Als je geen acount hebt he.

    Ik vind het toch nog wel weinig.

  9. Origineel geplaatst door Jens Royakkers
    Die foto doet me nog aan iets denken.Toen apple voor het eerst de AppStore bekend maakte, waren er mensen aanwezig die een Fighter app hebben laten zien, waarmee je met een ruimteschip op planeten moest schieten.Weet iemand hoe het daar momenteel mee zit?

    Was dat niet apple zelf als voorbeeld wat je in twee weken kon maken?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.