Radial 50: 360 graden Breakout spelen

Radial 50: 360 graden Breakout spelen

Radial 50 is een variant op Breakout waarbij de bal 360 graden rond kan gaan. Voor wie Breakout niet kent: het is een spel waarbij je het balletje zo lang mogelijk in de lucht moet houden en hierbij alle blokjes weggetikt moet hebben met de bal.
Mike van Hoenselaar - · Laatst bijgewerkt:

iPhone game Radial 50Na heel wat klonen van het klassieke spel van Atari uit 1976 is er eindelijk eens een compleet nieuwe variant voor de iPhone op dit genre (al wel op de iPod nano bekend). Radial 50 is een variant op Breakout waarbij de bal 360 graden rond kan gaan. Voor wie Breakout niet kent: het is een spel waarbij je het balletje zo lang mogelijk in de lucht moet houden en hierbij alle blokjes weggetikt moet hebben met de bal. Met Roundthird leer je deze klassieker weer op een heel andere manier kennen.


Bij Radial 50 gaat de bal 360 graden rond: het balletje kan dus niet alleen naar beneden, maar alle kanten op. Het is de bedoeling dat jij als speler het balkje, dat dienstdoet als kaatselement, 360 graden in een cirkel te bewegen. Niet alleen het 360 graden-element is nieuw bij Radial 50, maar het is ook niet langer de bedoeling om alles weg te tikken. In plaats daarvan moet je juist bepaalde doelen raken om het midden te bereiken. Gelukkig hoef je niet 360 met je iPhone te gaan draaien, maar is er een handige 360 slider aanwezig.

screenshot iPhone game Radial 50

Er zijn 50 ronden die je moet voltooien. Elke ronde moet je zoveel mogelijk punten zien te behalen. Door alle doelen weg te werken met de bal krijg je toegang tot het binnenste van de cirkel waar je de bal in moet zien te krijgen. Als de bal de buitenkant raakt ben je niet direct af, je verliest alleen wel een leven. Hoe vaker de bal de rand raakt, hoe meer leven je verliest. Je kunt door langere speelduur van een level weer leven terug krijgen.

Een mooi extra sociaal element in het spel is dat je de mogelijkheid hebt om resultaten van mensen in de buurt te bekijken. Aan de hand van je locatie laat Radial 50 de resultaten zien. Dit natuurlijk naast je persoonlijke scorebord en het algemene scorebord.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Info: Radial 50

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 23:45
Categorie
Games

Reacties: 14 reacties

  1. Deze ziet er grafisch ontzettend goed uit! Ik ben ontzettend benieuwd naar het eind resultaat!

  2. Dit is dat spel dat ook standaard op de ipod nano enzo zit toch?

  3. Het ziet er heel erg goed uit, grafisch gezien ben ik onder de indruk en er zijn ook gelukkig vele rondes om af te ronden. Dit is zeker een spel dat ik zal aanschaffen.

  4. Dacht eerst dat het een DJ set was door het plaatje

  5. Nieuwe variant…..deze bestaat al een tijd, standaard meegeleverd op de iPod.

  6. Vortex!!!! 😀

  7. Ik kan ze zo gauw niet vinden, maar er zijn echt al een heleboel varianten (dus geen klonen, maar spellen gebaseerd op, maar met vernieuwingen) op Break Out hoor. O.a. met het speelveld in cylindervorm, etc.

    Dat gezegd hebbende; dit spel ziet er goed uit!
    Vraag me wel af hoe het in de praktijk speelt, lijkt me (te) lastig, eerlijk gezegd.

  8. Zeker een leuk spel! Maar inderdaad niet helemaal “nieuw”. Het lijkt ook erg op 360-degree-breakout die ik regelmatig online speel.

    (http://gameblox.nl/index.php?action=arcade;game=257#gametop)

    Maar het is inderdaad wel een vreselijk verslavend spelletje! 😀

  9. Vortex is inderdaad al een paar jaar op de iPod te vinden. Dus zo compleet nieuw is deze variant op Breakout niet echt.

  10. hadden ze niet het kompas kunnen gebruiken van de 3GS?

  11. Origineel geplaatst door Maikel22
    hadden ze niet het kompas kunnen gebruiken van de 3GS?

    Zou je kunnen uitleggen wat een Kompas in vredesnaam hiermee te maken heeft?
    Leg eens uit hoe je denkt dat een kompasfunctie hierin op een nuttige/leuke manier verwerkt had moeten worden?

  12. @sredlums:

    De kompas functie kan toch detecteren in welke richting de iPhone wijst, dus zou je in principe door de iPhone te draaien het balkje rond moeten kunnen bewegen, alleen met de accelerometer kan dit niet!

  13. Origineel geplaatst door Maikel22
    hadden ze niet het kompas kunnen gebruiken van de 3GS?

    Misschien heeft de ontwikkelaar nog geen 3Gs? Bovendien, waarom zou je het jezelf moeilijk maken en je app voor twee verschillende modellen geschikt maken als je af kunt met het ontwerp voor slechts één model wat dan ook gewoon op het andere model zou moeten werken.

  14. Origineel geplaatst door â„œuben
    Origineel geplaatst door Maikel22hadden ze niet het kompas kunnen gebruiken van de 3GS?Misschien heeft de ontwikkelaar nog geen 3Gs? Bovendien, waarom zou je het jezelf moeilijk maken en je app voor twee verschillende modellen geschikt maken als je af kunt met het ontwerp voor slechts één model wat dan ook gewoon op het andere model zou moeten werken.

    ja, daar heb je een punt. Maar het zou wel kunnen dus.
    Mzzls

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.