Project 72: game ontwikkeld in drie dagen

Project 72: game ontwikkeld in drie dagen

Project 72 is een game, die in 72 uur is ontwikkeld door Dogtown Studios. In de game moet je als piloot in een ruimteschip proberen om objecten te ontwijken en power-ups te pakken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

project 72Bij de game Project 72 staat het cijfer voor het aantal uren dat de ontwikkelaars van Dogtown Studios eraan hebben besteed: in 72 uur maakten ze een game, waarbij je als piloot door de ruimte vliegt en objecten probeert te ontwijken. Onderweg pak je verschillende voorwerpen op. Ook moet je je ruimteschip steeds van nieuwe brandstof voorzien, zodat je onderweg steeds voldoende groene brandstoftanks moet meepakken. Je kunt ook power-ups tegenkomen waarmee je opeens veel sneller gaat, of power-ups die je beschermen tegen objecten.


Ondanks de snelle werkwijze ziet Project 72 er behoorlijk professioneel uit. Het spelidee om door het heelal te vliegen, objecten te vermijden en power-ups te pakken is natuurlijk niet nieuw, maar grafisch ziet het er prima uit.

Eerder schreven we al over Super Ramen BROTHers, een game die in 24 uur is ontwikkeld.

Downloaden: Project 72 (€0,79)

project 72 screens

Onderstaande trailer geeft een indruk van de game:

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Informatie

Laatst bijgewerkt
27 januari 2010 om 14:07
Onderwerpen
,
Categorie
Games

Reacties: 9 reacties

  1. .. en zeker als ze er geld voor vragen. Veel te snel verdient.

  2. Ik vind het echt nog wel een leuk spelletje, sterk dat ze dit hebben kunnen maken in 72 uur…!

  3. Beetje ala Doodlejump dit! Cool 🙂

  4. Origineel geplaatst door eddy smart
    .. en zeker als ze er geld voor vragen. Veel te snel verdient.

    Allemaal heel leuk, maar als er een ding is waar ik een hekel aan heb, zijn het mensen die gaan zeuren om freaking 80 eurocent.

  5. speelt goed

  6. Het gaat er toch niet om of het bedrag in verhouding staat met het werk dat de ontwikkelaar heeft geleverd? Het gaat erom of het bedrag en verhouding staat met de hoeveelheid plezier die de koper er voor krijgt!

    Als jij voor 80ct een spelletje hebt wat je leuk vindt en waar je 3 uur over doet (ik noem maar een dwarsstraat), dan heb je toch een prima deal te pakken?

  7. Ik ga er van uit:
    (72uur x 80euro/u) = 5760euro.

    Ze moeten hem 7291 maal verkopen om breakeven te zijn. Dat zal wel lukken zeker! 🙂

  8. Origineel geplaatst door Mpke
    Ik ga er van uit:
    (72uur x 80euro/u) = 5760euro.Ze moeten hem 7291 maal verkopen om breakeven te zijn. Dat zal wel lukken zeker!

    Uhhh, €80,00/uur is wel een vriendenprijsje voor een team ontwikkelaars hoor! Ik denk dat het tarief voor een ontwikkelteam wel wat hoger ligt!

  9. Zijn het niet gewoon amateurs die zoiets maken in hun studie kamertje? Ik denk dat het gouden handel is 😀
    Zit er over na te denken zelf aplicaties te maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.