Grokion: Metroid-achtige platformgame van zelfstandige ontwikkelaar

Grokion: Metroid-achtige platformgame van zelfstandige ontwikkelaar

Grokion is een actiespel en avonturenspel, waarbij je over platformen moet rennen en puzzels oplossen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

grokionGrokion is een game, geïnspireerd op Metroid en MegaMan. het gaat om een 2,5D sidescroller waarin je een grijphaak tot je beschikking hebt om zwaartekrachtpuzzels op te lossen. Voor wie games zoals Metroid niet kent: het is een combinatie van platformspel, schietgame en avonturenspel. Grokion belooft 60 fps beeldkwaliteit op de iPhone en is ontwikkeld met behulp van Unity 3D. Onderstaande trailer geef een goede indruk van de mogelijkheden. Wat knap is van Grokion, is dat er geen grote gamestudio achter zit, maar dat het oorspronkelijk door één persoon (Alexander Orozco) is ontwikkeld.


grokionLater haalde Orozco er nog wat extra teamleden bij om de game nog beter te maken. Het verhaal: er is een wereldwijde exodus gaande en de elite verlaat de aarde in de Covenant Ark, om op de maan te gaan leven in een biosfeer, gecreëerd door Dr. Savain. Dit Moon Biosphere Programme wordt omgeven door mysteries, waarbij experimentele materialen en technologieën worden gebruikt. Terwijl je naar de maan vliegt breekt chaos uit: het kunstmatige ecosysteem raakt instabiel, statellieten en wapens vallen uit en de flora en fauna muteert tot krachtige wezens. Jij bent LDU-1, de laatste overgebleven Lunar Defense Unit en moet Dr. Savain zoeken zodat hij de biosfeer kan herstellen. Ondertussen word je in je missie dwarsgezeten door allerlei zaken die misgaan.

Downloaden: Grokion (€0,79)

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Grokion heeft grafisch gezien een aardige ontwikkeling doorgemaakt, in vergelijking met de eerste beelden die in oktober 2009 door de ontwikkelaar werden vrijgegeven:

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Via: TouchArcade

Informatie

Laatst bijgewerkt
6 juni 2010 om 18:03
Onderwerpen
,
Categorie
Games

Reacties: 6 reacties

  1. En dan te bedenken dat je vroeger honderden guldens en later euro’s betaald hebt aan dit soort spelletjes; nu gewoon voor nog geen 80 ct te verkrijgen. Sick.

    Vraag me alleen wel af, juist omdat het commercieel aangeboden wordt, of Nintendo niet gaat steigeren.

  2. Origineel geplaatst door Roeland
    En dan te bedenken dat je vroeger honderden guldens en later euro’s betaald hebt aan dit soort spelletjes; nu gewoon voor nog geen 80 ct te verkrijgen. Sick.Vraag me alleen wel af, juist omdat het commercieel aangeboden wordt, of Nintendo niet gaat steigeren.

    Hoezo zou Nintendo stijgeren? Het is toch geen Metroid, het lijkt er enigzins op.

    Honderden guldens voor een enkel spel? Dan heb je echt wel teveel betaald hoor 🙂 Ik snap sowieso nog steeds niet dat mensen iPhone spelletjes gaan vergelijken met console games… dat is toch een totaal anders soort?! Of ben ik nu gek?

  3. Vroeger koste een gameboy spelletje (zoals pokemon etc) 120 gulden (nu is het 60) dus dat klopt wel

  4. Ziet er wel goed uit! Voor de ‘old school’ platform liefhebbers is er ook Babylon Twins, zie filmpje

  5. vroeger koste games van bijvoorbeeld de generatie voor dit soort spellen idd veel geld, volgensmij kon je zo 160 gulden’s neerleggen voor een spelletje als de eerste megaman etc.

  6. Voor Donkey Kong Country op de Super NES heb ik nog 169 gulden betaald. Andere spellen op de SNES waren zelfs wel eens 210 gulden En op de Neo-Geo had je spellen van 500 tot 600 gulden.

    Tegenwoordig zijn de teams die aan spellen werken vele malen groter dan vroeger dus personen die klagen over een spel wat € 60 euro kost zouden eens de geschiedenisboeken (Wikipedia dus 🙂 in moeten duiken!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.