QuakeCon vond afgelopen week plaats en een van de ‘bezienswaardigheden’ ter plaatse was de demonstratie van John Carmack van id Software. Hij gaf een demonstratie van de first person shooter Rage, die zijn bedrijf aan het ontwikkelen is voor de iPhone. Daarbij wordt volgens Carmack een framerate van 60 fps gehaald. Dat is ongehoord bij iPhone-games.
De iPhone- en iPad-versie zullen onafhankelijk van de PS3- en Xbox-versies worden ontwikkeld. De eerste versies van de iOS-game komen nog dit jaar uit, terwijl de consolespelers tot 2011 moeten wachten. Rond die tijd heeft Carmack alweer de volgende iPhone-game gepland. Carmack was ook de man achter Doom Resurrection op de iPhone.
De idtech5 engine die Rage in de consoleversie gebruikt is niet aangepast voor iOS, maar toch is id Software erin geslaagd om de textures en de framerate extreem goed te krijgen. Carmack gaf aan dat de game straks ook bij een lagere framerate van 30 fps te spelen is. De demo werd gegeven op een iPhone 4, maar volgens Carmack is de game ook te spelen op een iPhone 3GS. De uiteindelijke naam van de game en de releasedatum liet hij nog even in het midden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 26 reacties