Speed Kills: nieuwe racegame, gemaakt met Unreal Engine

Speed Kills: nieuwe racegame, gemaakt met Unreal Engine

Speed Kills is een death race-game, gemaakt met de Unreal Engine. Die is weer bekend van Infinity Blade, maar Speed Kills is anders: je gaat racen op ruim 100 tracks in allerlei omgevingen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

speed killsSpeed Kills is de veelbelovende naam van een nieuwe death-racegame, die op basis van de Unreal Engine is gemaakt. Bij Unreal Engine denk je misschien direct aan de indrukwekkende landschappen in Infinity Blade, maar er is meer mogelijk. Bij Speed Kills draait het niet om gevechten in een kasteeldecor, maar om snelheid. De game omvat ruim 100 races op vijf verschillende planeten.


Je doet mee aan diverse kampioenschappen, die zich afspelen op meer dan 50 tracks: bekende racetracks, maar ook ergens in het heelal of midden in een stad. Bedienen doe je via de virtuele pads op het scherm waar je controls vindt voor sturen, achteruitrijden, nitro boost of het afvuren van een wapen. Qua voertuigen valt het dan weer wat tegen: er zitten maar 8 stuks in, die je gelukkig wel naar eigen wens kunt upgraden en tweaken. Dit kun je doen via in-app aankopen, maar dat is niet verplicht. De ervaring is totaal anders dan Infinity Blade, waarbij de makers hun inspiratie hebben gehaald bij de 16-bits legenden.

Downloaden: Speed Kills (gratis, universeel, iOS 4.0+)

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 februari 2013 om 20:15
Onderwerpen
,
Categorie
Games

Reacties: 8 reacties

  1. Wat een lelijk spel. Bij iets wat ontwikkeld is met het unreal engine verwacht ik toch net wat meer dan dit…

  2. Die muziek is pas een deceptie 🙂

  3. Leuk dat het met unreal engine gemaakt is, maar besturing is heel slecht. Meteen weer verwijderd

  4. @peter: Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik metal een goed genre om te gebruiken in games. Denk aan de laatste call of duty’s en modern combat games. Bovendien probeerde men vroeger in de Nes en Supernes tijd veel trashmetal en powermetal na te bootsen met 8 en 16 bit bliepjes. Denk aan megaman etc.
    Nu kan met tenminste fatsoenlijke muziek onder games zetten. Sfeer bepalend!

  5. Ik vind de trailer lang niet verkeerd. De graphics zien er prima uit en je moet een racegame niet gaan vergelijken met een FPS. En inderdaad, dit soort muziek wordt vaker bij racegames toegepast, niets vreemds aan.
    Waar ik wel een probleem mee heb is dat dit soort games niet fatsoenlijk valt te spelen met alleen een touchscreen. Waar blijft de iCade ondersteuning?

  6. Jammer dat het niet fullscreen op een iPhone 5 valt te spelen. Daarnaast zijn de controls bedroevend. Na een halve track al van m’n iPhone afgegooid. Maarja, misschien is het daarom wel gratis…

  7. Ik zeg Rock&Roll Racing anno nu! Al twijfel ik of deze ook zo legendarisch word.

  8. Nou de besturing zuigt :O
    Weg met het spel!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.