Oceanhorn komt morgen nog niét uit, ondanks een eerdere teaser die op 7 november wees. Wel moet het actie-avonturenspel voor iPhone en iPad deze maand nog uitkomen. Dat heeft uitgever FDG Entertainment bekendgemaakt. In een interview zijn meer details bekendgemaakt over het spel dat zo’n beetje The Legend of Zelda: The Wind Waker voor iPhone en iPad kan worden. Zo is nu duidelijk dat het spel een Premium-game zal worden zonder in-app aankopen, tegen een prijskaartje ‘lager dan 10 euro’. Ook zal Oceanhorn de aankomende iPhone-controllers ondersteunen. Update 9 november: inmiddels is bekend dat Oceanhorn op 14 november uitkomt.
De uitgever is er stellig in. “Iedereen die het spel koopt, krijgt de volledige inhoud. Geen gimmicks, geen valse bodem”. Daarmee komt er een eind aan de vraagtekens omtrent het verdienmodel van het actie-avonturenspel waar veel gamers naar uitkijken. Oceanhorn zet hoge verwachtingen omdat het spel volledig is gemaakt naar het model van Nintendo’s The Legend of Zelda: The Wind Waker. De cartoonstijl komt flink overeen en ook hier vaar je tussen eilanden waarop je puzzels oplost en vijanden doodt in kerkers, bossen of bergen. De laatst vrijgegeven beelden laten zien dat Oceanhorn ook een vergelijkbaar vechtsysteem heeft, met items zoals bommetjes en pijl en boog die je kan selecteren en gebruiken.
Ontwikkelaar Cornflox & Bros werkt reeds twee jaar aan het spel dat we in de iCulture speelt al een tijd in de gaten houden. Uitgever FDG zorgt voor de vertaling naar acht talen en regelde de componisten Nobuo Uematsu en Kenji Ito. De verhaallijn van Oceanhorn moet zo’n 10 uur in beslag nemen en is volgens de uitgever herspeelbaar omdat je de verschillende eilanden in het spel op 100 procent kan uitspelen met nieuwe items die je later in het spel krijgt.
De zogeheten MFI-controllers (Made for iOS) winnen al flink terrein onder opvallende games op de iPhone en iPad. Eerder al werd bekend dat The Walking Dead, Bastion, Limbo, AVP: Evolution en ook Asphalt 8: Airborne de controllers zullen ondersteunen. Het aankomende Oceanhorn en schietspel Neon Shadow voegen zich ook in dat rijtje.
Wie niet langer kan wachten op een Zelda-achtige ervaring op de iPhone en iPad, kan zich alvast uitleven met platformspel Swordigo of onze meest recente Game van de Week, Ittle Dew.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
amai, dat duurt ook lang. bijna 2 jaar om een game te ontwikkelen. Ik weet dat ze wat problemen hebben gehad met budgetten en licensies en designmaatschappijen. Maar zorg dan tenminste dat de marketing omtrent deze game in orde is.
(Off topic: rayman fiesta run zou normaal morgen uitkomen, ik hoop op deze nacht)
17 november komt het spel uit. Heb de tips kunnen ontrafelen. Zeker die laatste was peanuts: XVII.
Nog even wachten dan maar. Ik kijk erg uit naar dit spel!
Heb Swordigo helemaal grijs gespeeld en kan iedereen aanraden deze aan te schaffen, mocht je hem nog niet hebben.
Naar mijn mening is het het beste platform/adventure tot nu toe op iOS!
Damn ziet er super uit!