iTunes-account nodig om iPhone te kunnen gebruiken

Apple heeft in een e-mail gezegd dat gebruikers een account bij de eigen iTunes Store moeten hebben om de iPhone te kunnen activeren. Daarmee brengen ze ook meteen een financiële relatie met iPhone-bezitters tot stand, zodat het leveren van extra's niet via de operator hoeft te gaan.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

itunes storeApple heeft een e-mail rondgestuurd waarin staat dat een account bij de iTunes Store nodig is om de iPhone te kunnen activeren. Naast het verkopen van muziek en video’s is iTunes waarschijnlijk ook nodig om straks updates te kunnen rondsturen. Maar er zit meer achter.


Als iPhone-gebruikers zich bij de iTunes Store moeten aanmelden, zorgt dit dat Apple een billing-relatie met de klant krijgt. Ze hebben de betaalgegevens van de klant en kunnen dit gebruiken bij het aanbieden van nieuwe diensten. Dat ziet Apple liever gebeuren dan wanneer de afrekening via de mobiele operator plaatsvindt. Volgens senior-analist Emma Mohr-McClune van Current Analysis Inc zou het naïef zijn om te denken dat Apple bij de iPhone geen profijt zou trekken met iTunes. Andere toestelmakers zoals Nokia en Motorola houden goed in de gaten wat Apple van plan is met het koppelen van content en toestellen.
Op de website van Apple wordt ook uitgelegd dat je een account van de iTunes Store nodig hebt om de iPhone te kunnen gebruiken. Er staan ook nog wat andere tips voor mensen die zich willen voorbereiden op de komst van de iPhone.

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.