Nokia had Apple kunnen verslaan met de Aeon

De Nokia Aeon is het enige toestel dat de naam iPhone-killer mag dragen. Dit spectaculaire, ultraplatte toestel is helaas nog een concept van de R&D-afdeling van Nokia.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

nokia aeonIedereen denkt dat Apple de eerste is met een telefoon zonder toetsenbord en andere knoppen, maar Nokia had al eerder hetzelfde idee. Ze hadden Apple van de kaart kunnen vegen met deze Aeon, die in oktober 2006 al voor het eerst aan het publiek getoond. Intussen is Nokia nog steeds aan het vergaderen of de consument wel klaar is voor zo’n spectaculaire, ultraplatte telefoon. Helaas bestaat het model alleen als concept in Nokia’s R&D-afdeling. Daarom geen informatie over prijzen en releasedatum.


nokia aeonDe Nokia Aeon heeft hetzelfde design als de Synaptics Onyx en het scherm heeft een ongebruikelijk mat uiterlijk. Het is wel te hopen dat de microfoon en speaker aan de achterkant heeft gemaakt, want anders ben je voortdurend bezig met het wegpoetsen van vette vingers en oorafdrukken. Een ander aandachtspuntje is dat het toestel er eigenlijk wel wat kwetsbaar uitziet voor dagelijks gebruik. Misschien dat Nokia daarom de gok niet aandurft?

Informatie

Laatst bijgewerkt
4 februari 2013 om 15:48
Onderwerp
Categorie
iDevices

Reacties: 4 reacties

  1. hee hallo,,

    is het nou een mobilejte of wat?? en die Aeon siet er een stuk cooler uit dan de apple dus jaa hij kan hem makkelijk verslaan

  2. jammer dat nokia de laatste tijd (eigenlijk al erg lang) geen knappe koppen heeft zitten als het om design gaat want het design van de meeste telefoons in de winkel op dit moment is echt bedroevend slecht……. Alles is lelijk en wat een beetje functionaliteit heeft, is meteen weer dik, lelijk en/of lomp….

    deze nokia ziet er goed uit!!!! Breng hem dan op de markt zou je haast zeggen…

  3. Inderdaad jammer dat er zeer weinig toestellen op de markt zijn, met een hoog design (en gadget) gehalte. Mss zelfs goed, dat Apple een toestel op de markt heeft gebracht, die werkelijk baanbrekend is, toch in vergelijking met de concurrentie. Zelfs Sonyericsson doet het in dit opzicht, zeer voorzichtjesaan. Hopelijk, gaat het dankzij de iPhone, de goede kant op (voor alle merken) en dat ze maar meer durven! Moet men die conceptdesigntoestellen (hetzij in beperkte mate) niet op de markt brengen zodat het publiek zelf kan beslissen of ze het wil? Maar eerlijk gezegt, is er toch ook wel de marketing die daar heel veel aan doet, niet? Het model van de Nokia N95, trekt helemaal op niks, maar is blijkbaar toch een succesnummer. Of is de meerderheid van het kooppubliek dan toch zo oudbakken? 🙂

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.