Computerworld schrijft dat ontwikkelaar David Frampton een enorm succes te pakken heeft: zijn eerste iPhone-game Chopper (€5,99) loopt als een trein. Ongeveer 500 downloads per dag telt Frampton en dat betekent een netto-opbrengst op jaarbasis van rond de $1 miljoen. Maar de ervaringen van de Nederlandse ontwikkelaar Paul van Dijk schetsen toch een ander beeld. Paul is net terug van vakantie en was benieuwd of hij al iets had verdiend met zijn twee betaalde applicaties, BubbleLevel en BMI Pro.
Pas toen kwam Paul erachter dat Apple een betaaldrempel van 250 dollar hanteert. Daar hebben we eerder al eens over geschreven, maar nog niet bekend was dat de drempelwaarde pér regio geldt. Verkoop je in de VS voor 200 dollar en in Canada ook voor 200 dollar, dan betaalt Apple voorlopig niets uit terwijl je wel ruim boven de 250 dollar zit. Het betekent ook dat tegoeden in regio’s zoals Australië vele maanden kunnen blijven staan voordat de grens van 250 dollar wordt gehaald.
Via: Computerworld en Paul van Dijk
Update: Het blijkt allemaal iets minder dramatisch (niet per land, maar een iets grotere regio). Voorzover Paul kan overzien zijn het de volgende groepen:
- United States
- Canada
- Australië
- Japan
- Europa
- Engeland (UK)
- Rest van de wereld
Maar het zijn nog steeds 7 verschillende potjes…
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 19 reacties