
Ondanks gefaseerde uitrol toch problemen bij Mailbox-app
De Mailbox-app trok de aandacht omdat ze gebruikers maar mondjesmaat toegang gaven tot de app. Dat was nodig om te zorgen dat de servers de toestroom aan gebruikers konden verwerken. Het team achter Mailbox had het helemaal uitgedokterd. In blogpostings legden ze uit hoe ze de uitrol gepland hadden, zodat alles soepel zou verlopen. Maar het plan blijkt toch anders uit te pakken. De ontwikkelaars van Mailbox hebben in een nieuwe blogposting uitgelegd dat er synchronisatieproblemen zijn.
Zelfs als je een sterk internetsignaal hebt, kan het voorkomen dat e-mail niet direct binnenkomt. Gebruikers zien de foutmelding: “Having trouble connecting, please try again soon.” Het toelaten van nieuwe gebruikers is tijdelijk stilgelegd. Via Twitter geeft het team aan dat er al zo’n 10 uur problemen zijn.
Aanvankelijk reageerde het team met een opmerking dat er een ongebruikelijk serverprobleem was opgetreden:
http://twitter.com/mailbox/status/302115495082078209
Later veranderde dat in de boodschap dat er syncproblemen waren opgetreden:
http://twitter.com/mailbox/status/302122678117085184
Op de redactie merkten we eind van de middag al dat sommige mailtjes erg veel tijd nodig hadden om binnen te komen. CEO Gentry Underwood gaf eerder aan dat het bereikbaar houden van de server een behoorlijke verantwoordelijkheid is, waar hij wakker van ligt. Mensen zijn sterk afhankelijk van e-mail en willen niet een paar uur wachten. Ondertussen staan er ook nog een paar honderdduizend mensen in de wachtrij bij Mailbox.
Het berichtje op de website van Mailbox:
We’re currently seeing intermittent issues with our servers syncing mail. We’ve paused filling reservations so that we can focus on a fix.
If you’re currently using Mailbox, you’re most likely seeing a message that says “Having trouble connecting, please try again soon.” Don’t worry, any messages that you take action on or any new emails you create should not be lost. Once we have resolved the issue your Mailbox will simply update and process all actions you’ve taken inside the app.
The team is working on resolving this now, and we’ll let you know as soon as we’re filling reservations again. We hope to get things moving shortly.
Thank you for your patience,
The Mailbox Team
Weten wat je mist? We schreven een review en maakten een filmpje over Mailbox, dat je hieronder kunt bekijken.
Downloaden: Mailbox (gratis, iPhone, iOS 6.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
“@Op de redactie merkten we eind van de middag al dat sommige mailtjes erg veel tijd nodig hadden om binnen te komen.””
Omhoeveel tijd gaat het?
Alle begin is moeilijk.
Ze hadden beter een beta test kunnen doen met 50000 personen.
Tot vanmiddag ondervond ik geen problemen. Nu net pas een melding over de verbinding.
Zo lang, dat je er niet op wilde wachten. Na een kwartier de moed opgegeven.
Gaat hier vanaf 16:00 uur vanmiddag ook al slecht.
Nu helemaal geen sync mogelijk!
Afhankelijkheid is op deze manier wel erg hoog. Ik begrijp ook niet zo goed waarom het via hun server moet lopen.
Taskbox kan ook zonder tussenkomst van een andere server.
Dat is best lang, zonde zeg.
Ik sta nog in de wachtrij hoop dat ze het probleem snel oplossen.
Ik had uit frustratie mijn gmail-account verwijderd van de app, en nu krijg ik steeds de melding ‘Failed to Authorize’.
Krijg het nu niet meer aan de praat..
Hopelijk maar een tijdelijk probleem, want ik vond de app eigenlijk wel goed om eens komaf te maken met alle rommel in mijn mailbox (of ligt dat aan mezelf? 🙂 )
Jmmr…… Nog 53451 te gaan en (not) counting ……
Beetje slimmerik heeft een plan b toch?
App is zeker fijn, maar mag echt wel open voor andere mail-aanbieders. Of Apple moet de mogelijkheden gewoon overnemen..?
Hier dezelfde melding. Ik ben nog niet verder geraakt en uk heb mijn gmail adres al een paar jaar
Wat moet je met een mail app die alleen Gmail ondersteunt?
Ik vindt het een een van de beste mailapps maar het is alleen voor gmail te gebruiken.
Ik had ook icloud verwacht. Misscchien in de toekomst.
Hij doet het weer!
Was ik net bijna aan de beurt, krijgen we dit. Nog 7007 wachtenden voor me…
Damn, ik ondervond deze namiddag ook problemen. Ik heb de app even gedeïnstalleerd en terug gedownload. Nu werkt mijn reservatiecode niet meer en sta ik terug helemaal achteraan in de wachtrij. Kan dit ? Of werkt mijn code niet meer omdat hun server platligt ?
Echt serieus, hoeveel tijd willen jullie nog besteden aan een app die waardeloos is, zelfs na jullie poging er een review van te schrijven is eigenlijk de conclusie dat het PRUT is. En dan nu ook nog technische problemen, come on, fuck this shit!
Is er dan serieus nog niemand die eraan heeft gedacht om simpelweg de labels in Gmail onder een Mailbox moederlabel te plaatsen? Alles wordt dan automatisch veranderd en het werkt dan waarschijnlijk ook direct in Mailbox. Ja het is irritant dat hun app niet volledig compatible is met de enige mailprovider die ze ondersteunen, maar nogmaals: het is een hype, meer niet.
Ik sta nog in de rij achter 560.000 mensen, maar 1 blik op jullie label-lijstje in de video en ik vraag me af waarom ik dat nog niet eerder heb gelezen hier 😉
Onbegrijpelijk dat mensen in de rij staan voor een app, die hun email via een server van derden laten lopen.
Bepaalde mensen vrágen gewoon om problemen…
Ik snap het ongeduld niet zo…, je kunt toch tijdelijk weer gebruik maken van een van de andere 800 email Apps, de gmail app van Google zelf, of de iOS mail app!?
Nog 172.000 en counting. Eerder deze dagen ging het met ongeveer 20.000 a 30.000 per dag.
En dit werkt!
BLIJ 🙂 Ik had altijd een probleem met mijn inbox, die steeds voller werd. Dankzij Mailbox is mijn inbox nu HELEMAAL leeg! Ik heb nu echt overzicht in wat ik nog moet doen, lezen, kijken, etc.
Het heeft overigens niet zoveel zin om te discussiëren over features die nog niet (vlekkeloos) werken. Ondersteuning voor Android, Hotmail, etc. komt vast later (al denk ik dat ze zich zullen beperken tot het IMAP protocol).
Mijn conclusie is dat Mailbox waarschijnlijk een blijvertje is, die ik naast de Gmail app zal blijven gebruiken.
@Robert: Fijn dat het werkt 😛
@Jan: Er zijn heel wat mensen die van Hotmail naar Gmail zijn overgestapt. Niet iedereen heeft meerdere accounts bij meerdere providers.