KPN gaat 50 iPhones weggeven in The Network Challenge

KPN gaat The Network Challenge organiseren, een wedstrijd waarbij je je sociale netwerk moet gebruiken om 50 iPhones aan je vrienden te kunnen uitdelen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

kpn iphoneKPN heeft iets bedacht om de lancering van de iPhone 4 te vieren: ze organiseren The Network Challenge, waarin alles draait om sociale netwerken. Degene die de meeste punten verzamelt en het beste netwerk scoort krijgt 50 iPhones om uit te delen aan personen binnen zijn of haar sociale netwerk. De deelnemers krijgen 4 opdrachten te vervullen: hoe snel en betrouwbaar is hun sociale netwerk en hoeveel capaciteit en bereik heeft het? TNC gaat op 6 december van start met de eerste opdracht. Op 31 december wordt bij de laatste challenge meteen de winnaar bekendgemaakt.


The Network Challenge is bedoeld om te laten zien hoe goed en betrouwbaar het netwerk van KPN is. De operator heeft wat gegevens verzameld over sociale netwerken om de link met het netwerk van de operator duidelijk te maken. Zo’n 20% van de Nederlanders heeft via sociale media als Facebook, Linkedin, Hyves of Twitter een baan, nieuwe klanten, een huis of zelfs een nieuwe liefde gevonden. Kernkwaliteiten van zo’n netwerk zijn
betrouwbaarheid, snelheid, bereik en capaciteit – en dat zijn natuurlijk ook net de eigenschappen waar KPN’s netwerk aan zou voldoen. Iedereen kan meedoen.

Uit de cijfers blijkt verder:

  • 37% van de Nederlanders gebruikt dagelijks social media.
  • Meer vrouwen (42%) dan mannen (33%) maken gebruik van social media.
  • 22% gebruikt social media zowel zakelijk als privé.
  • LinkedIn-gebruikers hebben de meeste contacten, namelijk gemiddeld meer dan 125.
  • Het gemiddeld aantal contacten van Nederlanders binnen online sociale netwerken is 139. Daarvan kent men 33% echt.
  • Facebook heeft het hoogste percentage gebruikers (26%) met voornamelijk buitenlandse contacten.
  • Twee op de drie gebruikers krijgt binnen een uur reactie op een geplaatst bericht.
  • Facebook wordt volgens 37% van de Nederlanders in 2010 het belangrijkste online sociale netwerk.

De gegevens zijn afkomstig uit onafhankelijk, representatief onderzoek dat KPN door bureau KIEN in november 2010 liet uitvoeren. Er deden 546 mannen en vrouwen van 25 tot 60 jaar mee. Uit de gegevens blijkt dat mensen meerdere rollen vervullen: initiator, spreker, criticus, verzamelaar, volger, toeschouwer of inactief. Zeven op de tien gebruikers valt in de categorie volger. Initiators plaatsen niet alleen berichten, maar ook zelfgemaakte videos en eigen muziek, start discussies en houdt een eigen blog bij. Op Hyves (45%) en Facebook (43%) zijn de meeste passieve gebruikers te vinden. Zij lezen wel, maar plaatsen zelf weinig. In The Network Challenge gaat het vooral om de initiators.

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 november 2010 om 16:10
Onderwerp
Categorie
Providers

Reacties: 11 reacties

  1. Interessante prijzen zitten ertussen, maar vind het zo vervelend als je je eigen netwerk moet gaan volspammen om KPN te gaan promoten. Mocht dat zou zijn. Ben benieuwd maar wacht nog even af..

  2. Erg slimme zet en volgens mij een geweldige uitdaging voor sommige mensen.

    Mij niet gezien maar voor wie participeert: succes!

  3. Maar alle gekheid op een stokje, wel een leuke actie, als snap ik ‘m nog niet helemaal.. Lijkt een beetje op: hoe meer volgers hoe groter de kans om te winnen…

  4. Laat ze eerst de bestelde iPhones maar eens uitleveren ik kreeg vanmorgen te horen toen ik mijn abb. verlengde dat de iPhones pas in de eerste week van januari uitgeleverd worden tenzij je gepreorderd had maar mij vertelde ze vorige week dat je niet kon preorderen dus.
    ze vertelde mij ook dat ze er maar 400 geleverd hadden gekregen van apple. de rest komt in 2011!

  5. Ik ben benieuwd, ondanks dat ik zelf niet van plan ben deel te nemen, hoeveel van de mensen binnen mijn netwerk, mij gaan spammen… 🙂

    Neemt niet weg dat het een slimme actie is. En de prijs is ook goed. De tijd dat men iedereen binnen zijn/haar adressen lijst ging spammen voor een iphone zijn gelukkig voorbij. Maar 50 iPhones, dat veranderd de zaak. Dan kun je het naar je ontvangers ook weer rechtvaardigen. 🙂

  6. Klinkt leuk, maar lijkt wel een beetje op zo’n typische actie waarbij degene met de meeste vriendjes wint.

  7. (Red.) Off-topic voor dit artikel.

  8. gwn maar doen… altijd grappig een challange

  9. Firma KPN is list en bedrog!!

    Nooit meer KPN zo lang ik zal leven!!!!

    Snap niet dat KPN nog de K van Koninklijk mag dragen!!

  10. Zo, netwerknaam “iPhone” staat geclaimd.

    Ze geven volgens de actievoorwaarden trouwens ook 3 AR.Drone’s weg!

  11. Oh wat leuk voor KPN…50 mobiele telefoons en deze alleen maar kan gebruiken in combinatie van een KPN abbo zeker;)

  12. Aangepast, het onderzoek is uit november 2010 uiteraard.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.