T-Mobile heeft in een persbericht bekendgemaakt dat het aantal klanten met ruim 10% is gegroeid naar 4,9 miljoen. Ook zag de provider het internetgebruik flink groeien, zowel in Nederland als in het buitenland. Ten opzichte van vorig jaar is het dataverbruik verdubbeld. T-Mobile moppert in het persbericht over de omzet, die bij de mobiele aanbieders in Nederland onder druk staat. Toch slaagde de operator erin om het resultaat op peil te houden, door op de kosten te letten. Er werd echter ook geld uitgegeven: T-Mobile investeerde in het derde kwartaal van 2011 een bedrag van 32 miljoen euro, vooral om de capaciteit van het netwerk te verhogen.
Voor liefhebbers van cijfers staat er nog veel meer informatie in de kwartaalcijfers, die vandaag uitkwamen. Zo bleek de omzet in het derde kwartaal op 428 miljoen te zijn uitgekomen, een daling van 4,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Inmiddels wordt 37% van de gemiddelde omzet per gebruiker gehaald uit ‘non voice’, dus bijvoorbeeld mobiel internet. T-Mobile meldt een gemiddelde omzet van 24 euro per gebruiker. Om internetten in het buitenland te stimuleren heeft T-Mobile Travel en Surf geïntroduceerd, zodat mensen op vakantie voor een vaste prijs kunnen internetten.
Het als persbericht is nog niet te vinden op de site van T-Mobile.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
In nog steeds de capaciteit van 1999. Blij dat ik daar weg ben.
Een abonnement kost minimaal € 25.00 x 5 miljoen is toch 125 miljoen € per maand alleen aan abonnementen inkomen. Hierbij zijn de buiten de bundel vallende kosten niet meegeteld.
Het kan volgens mij toch wel goedkoper en zonder al die beperkingen.
Ze moeten niet mopperen, ze verdienen genoeg. Gewoon je business model er op aan passen. Tijden veranderen. En kosten gaan voor de baten uit, dus nu goed investeren in een top-netwerk, en je klanten komen vanzelf, ik zou dan zelfs een sneller mobiel internet overwegen. Het is allemaal niet zo moeilijk…
Eens en NOOOOOOOIT meer Tmobile. Wat een arrogant bedrijf met een verschrikkelijk slechte dekking.
De verdubbeling zal waarschijnlijk komen door de vele retries die nodig zijn om data op te kunnen halen 😉
Leuk dat verdubbelde verbruik, maar als ze dat zo graag willen houden moeten ze maar eerst de problemen oplossen met het netwerk op de iPhone 4S … Je wordt er helemaal gek van. Elke keer als je van zendmast wisselt valt je bereik weg en moet je je mobiel opnieuw opstarten of netwerk instellingen opnieuw instellen … Nog meer mensen last van ? ( op de andere fora wel )
Als het gebruik verdubbeld is, zal het binnenkort nog wel slechter gesteld staan met de dekking als nu, dat beloofd wat.
Ben je straks helemaal nergens meer bereikbaar! Om nog maar niet te spreken over het geweldige 3g van t-mobile!
Nee geen t-mob meer voor mij, slechtste dekking en inmiddels duurder dan vodafone.
Heeft T-Mobile onderhand al dekking buiten de randstad eigenlijk?
Oh de capaciteit verhogen? Op plekken waar veel mensen bijeen zijn, zoals voetbalstadions of in een willekeurige stad tijdens koniginnedag heb je niet eens normaal bereik om te bellen!
Ik heb Tmobile, En nergens last van.
Heb ook t-mobile al 9 jaar en nog nooit problemen. Mensen moeten niet zo zeuren , elke provider heeft dekkings problemen
Ben al sinds begindagen van Ben lid en altijd gebleven. Met m’n 3GS had ik soms 3G-problemen, ook in de wijk. Sinds ik de 4S heb, merk ik dat 3G vrijwel maximaal staat. Geen klachten meer hier.
Ehhh, maar als je bij T-Mobile klaagt en ze geven uiteindelijk (na heel lang klagen en smoesjes moeten aanhoren) aan dat ze ’n probleem hebben, dat ze “waarschijnlijk in 2014” gaan oplossen (waar ik woon) dan vind ik dat toch wel iets anders. Ik heb mijn contract om die reden kunnen ontbinden, ben overgestapt op KPN en heb GEEN problemen meer.
Pff ik heb beter ontvangst dan m’n meeste vrienden.. Ik denk dat t-mobile voor de iPhone in de randstad echt een van de betere is!
Heb al 9 jaar t-mobile en geen problemen
Mensen moeten niet zeuren
Elke provider heeft last van dekkingsproblemen
Ik heb T mobile al jaren en nergens last van. Heel goede service en het bereik wordt alsmaar beter.
Hier ook al lid sinds ben bij T-mo geen enkel probleem
altijd ontvangst en heb mijn 4S eerder dan afgesproken
gekregen dus hier geen klachten.
Vorig jaar had ik wel een last van dekkingsproblemen. Ik kan niet zeggen dat ik daar nu nog last van heb, dus nee: geen dekkingsproblemen hoor!
Ik heb weinig tot geen problemen met t-mobile. Heb een download snelheid van 7,2 megabit ook nog.
Gelukkig zit mijn 2jr erop bij tmobile, fijn terug naar KPN. Gewoon een goed netwerk…
Als je dat willen behouden, kunnen ze maar beter wat gaan doen met het netwerk voor de 4s. Je wordt er helemaal gek van. Elke keer als je van zendmast wisselt valt je bereik weg en heb je geen service meer. Als je dat dan wel wilt moet je je iphone opnieuw opstarten voor bereik of netwerk instellingen resetten.
Nog meer mensen hier last van ? ( op andere fora wel namelijk, alleen op IPC nog niks van gezien )
@leon: Nog nooit smoesjes gehad van t-mobile en mijn vouw zit bij KPN en die heeft juist alleen maar problemen zoals ook vaak in het nieuws is dat 3G in eenkeer weg is
Moet je even pincode op sim uitzetten via instellingen. Dan is je probleem van opnieuw opstarten opgelost. Werkt echt. Met iPhone 4 nooit last van wegvallende verbinding tijdens bellen met t mobile. Nu met 4S wel. Komt door chip waar gsm en 3G zijn geïntegreerd. Hopelijk met software nog op te lossen!
Leuk dat die internetkosten verdubbeld zijn, maar voorlopig incasseren ze ondertussen ook elke maand voor meer dan 200 belminuten en 270 smsjes die ik niet eens gebruik!!
Laat ze maar eens met een onbeperkte internetbundel komen met continue 3g verbinding en hoge snelheden, dan wil ik daar best 25 euro voor betalen als ik dan ook niet meer verplicht ben om een grote bel/sms bundel aan te schaffen!
@Killingsjaakie: Ligt niet aan die gsm-chip maar aan de simkaart. Nieuwe simkaart halen en het probleem is opgelost.
Herken de dekkingsproblemen ook wel en ook de problemen bij wisselen van de zendmast. Tmobile gaf mij aan dat m’n toestel niet goed was, het was echter geen reparatiereden en met een andere oplossing zijn ze niet gekomen. Ik wel: weg gaan en naar Vodafone. Daar doet het toestel het prima.
Waar hebben ze die 32 miljoen euro in geïnvesteerd? Het is zeker dat dit niet t.b.v. 3g netwerk is gedaan. Nog steeds slechte dekking, verbroken 2g verbindingen in Amsterdam. Tijd om T-Mobile na jaren vaarwel te zeggen.
ehhh zeker alleen in de randstad en in de steden, heb thuis altijd al matig tot slecht bereik gehad. en tis nog nooit verbeterd…..
heb dus ook al meerdere malen zitten te denken om van provider te switchen
Ik snap m niet??? Omzet daalt 5 procent, 10 Procent meer klanten, 32 miljoen geïnvesteerd, toch 25 procent meer winst (info uit de Telegraaf), iets klopt er niet, zijn dit niet de cijfers van Olympus???
Heb afgelopen jaren veel dekkingsproblemen gehad. Tmobile gebeld en ze boden goede tegemoetkoming aan. Sinds enkele maanden is het bereik vrijwel goed geworden, dus er wordt echt aan gewerkt