Michelangelo inspireert nieuwe iPhone-advertentie

De nieuwste advertentie voor de iPhone benadrukt de goddelijke eigenschappen van de Jesus Phone en zou zelfs geïnspireerd zijn door de bekende schildering uit de Sixtijnse Kapel.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Apple heeft een nieuwe iPhone-advertentie gepresenteerd, waarin de goddelijke eigenschappen van de iPhone nog sterker worden benadrukt dan voorheen. MacDailyNews vermoedt zelfs goddelijke inspiratie: de houding van de hand lijkt wel op de schildering Creatie van Adam in de Sixtijnse Kapel.


De advertentie staat op de achtercover van Details Magazine, een Amerikaans maandblad voor mannen. De slogan onder de advertentie is ‘Touching is Believing’, met een hand die alleen door het scherm van de iPhone wordt verlicht.

Informatie

Laatst bijgewerkt
4 februari 2013 om 14:52
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 1 reacties

  1. Nee sorry, dit is waardeloos nieuws. Die vergelijking met Michelangelo’s fresco slaat nergens op. Als je de ad goed bekijkt zie je dat de vinger die het glas raakt meerdere keren doorzichtig terugkomt, zodat het lijkt alsof de vinger naar boven “glijdt”. Om dat “stroboscoop” effect te kunnen laten zien is een donkere achtergrond noodzakelijk. Dan is het oplichtende beeldscherm meteen zowel zichtbaar als een prachtige lichtbron. En voila! je hebt de foto zoals we hem nu zien.

    Ietsie kritischere nieuwsgaring alstublieft.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.