De American Association of Dentists is, zoals de naam al aangeeft, een Amerikaanse vereniging voor tandartsen. De nieuwste reclamecampagne van deze club lift mee op de naamsbekendheid van de iPhone. De campagne is bedoeld om aandacht te vragen voor het regelmatig poetsen van je tanden. Marketingdirecteur Maury Feingold van de AAC weet wel waarom ze de iPhone hebben gekozen.
“Tandreiniging is een vreselijk saai onderwerp, dat de meeste mensen het liefst zouden negeren, net als Windows Vista. Ik wilde tandreiniging opwindend en sexy chic maken. De iPhone was mijn quick-fix strategie, ik denk dat de nieuwe advertenties fantastisch zijn”. Vergelijk de twee advertenties hierboven: links de nieuwe advertentie met iPhone, rechts de oude advertentie waarbij onsmakelijke close-ups van paardegebitten werden getoond. Toch is het een redelijk wanhopige tactiek om de iPhone uit de kast te trekken om een slaapverwekkend onderwerp nog een beetje spannend te maken. Hoeveel van deze meelift-reclames zullen we nog gaan zien?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties