Apple gaat populaire iPhone-apps in winkels promoten

Apple gaat in de eigen winkels meer aandacht besteden aan iPhone-applicaties. Op dit moment hangt er al in veel Apple Stores een ‘gordijn’ van iPhone-icoontjes, maar dat is een vrij willekeurige selectie. Het plan is om demo-apparaten te voorzien van de meest populaire games en applicaties. Zo’n aanpak wordt al gevolgd bij de Mac: aan […]

iPhone applicatiesApple gaat in de eigen winkels meer aandacht besteden aan iPhone-applicaties. Op dit moment hangt er al in veel Apple Stores een ‘gordijn’ van iPhone-icoontjes, maar dat is een vrij willekeurige selectie. Het plan is om demo-apparaten te voorzien van de meest populaire games en applicaties. Zo’n aanpak wordt al gevolgd bij de Mac: aan de hand van de thema’s “Why you’ll love the Mac”, “iLife” en “iWork” wordt geprobeerd om Windows-gebruikers over te halen een Mac te kopen. Bij de iPhone en iPod touch zal een soortgelijke aanpak worden gevolgd, waarbij games van externe ontwikkelaars in de Apple Store gedemonstreerd worden. Volgens de website Apple Insider komen er demo-units met 25 populaire games voor het hele gezin en een top 25 van kindergames.


De demo-titels zullen maandelijks worden bijgewerkt omdat ook de top 25 lijst in de App Store dagelijks wijzigt. Er komen ook demo-units met populaire andere applicaties: de 25 populairste reisapplicaties en lifestyle-applicaties staan al op de rol. Ook die worden maandelijks ververst.

De komende weken zullen de wijzigingen gaandeweg zichtbaar moeten zijn in de (offline) Apple Stores.

Via: Apple Insider

Informatie

Laatst bijgewerkt
13 februari 2009 om 11:50
Categorie
Apple

Reacties: 7 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.