Wat doe je als de meerderheid van je klanten is weggelopen naar een ander platform? Dan zoek je ze op. BlackBerry heeft gekozen voor real-time marketing om de BlackBerry Z10 aan de man te brengen. Het houdt in dat er veel minder billboards langs de snelwegen komen de staan en dat er ook veel minder tv-reclames te zien zullen zijn. In plaats daarvan zal er een takeover plaatsvinden van mobiele browsers. Argeloze iPhone-gebruikers die hun favoriete website bezoeken* krijgen opeens een schermvullende reclamecampagne te zien, waarin wordt uitgelegd doe handig BlackBerry Hub is. De campagne is al van start gegaan in het Verenigd Koninkrijk op de website van The Guardian en breidt zich nu uit naar de Verenigde Staten, waar bezoekers van de New York Times-website worden verrast met een BlackBerry-takeover.
De website die in beeld komt is schermvullend en laat zien hoeveel sneller een Z10 bepaalde handelingen uitvoert. Het is ook mogelijk om sommige functies op het scherm te gebruiken, alsof je een BlackBerry in handen heeft. Het bedrijf grijpt ook terug op een oude truc in de campagne: het intikken van een tekst op een toetsenbordje. Maar of het allemaal lukt? BlackBerry heeft nog geen verkoopcijfers bekendgemaakt en zal het moeilijk krijgen om de oude populariteit terug te winnen.
*Geen zorg, op iPhoneclub doen we niet aan ongevraagd schermvullende reclames.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Tja.. Ik denk dat mensen het irritant gaan vinden en zich alleen maar gaan ergeren aan de reclames en het bedrijf. Maar er heeft vast wel iemand goed nagedacht over deze aanpak dus ik zal ik het wel mis hebben.
Leuk bedacht.
Dergelijke reclames doen mij altijd besluiten niets van een dergelijke fabrikant te kopen. Ze zijn gruwelijk irritant en als je als fabrikant alleen op deze wijze denkt je product aan de man te moeten brengen, ben je gewoon fout bezig.
Volgens mij heb je het helemaal niet mis.
Haat zulke reclame
Weg met blackberry
Het was leuk .
Wat een kansloze actie!
Daar zal Apple vast wel een stokje voor steken.
Lijkt me inderdaad geen reclame waarmee je klanten gaat winnen… Maar goed, zoals Brian al zei: er zal vast iemand over nagedacht hebben.
Typisch gevalletje van kansloze poging tot gebruikerswinning. Hiermee merk je gewoon al dat voor RIM het einde naarbij is.. hopelijk..
Wil niemand je platform, omdat de vorige versies zo dieptreurig slecht waren? Laten we dan maar eens gaan forceren, dan willen ze het vast wel hebben..
Bovenal is er niks waar van, wat BlackBerry zegt. Ik heb gebruik gemaakt van hun nieuwe Z10, en alle functies reageren traag, schokkerig en het OS werkt nou ook niet bepaald intuïtief. Tuurlijk, het is een stap in de goede richting, maar ze hebben nog een lange weg te gaan naar een fatsoenlijk, competief toestel.
Bovenal is iedereen die vroeger zo’n BlackBerry Bold ding enzo had, een hekel gaan krijgen aan het OS + de telefoon zelf, en daarmee is zonbeetje het einde van die hele BlackBerry-hype gekomen. Iedereen vond het crackberries/faalberries. Dat soort klanten krijg je niet meer terug, en toevallig is dat zo goed als de gehele jongerengeneratie van nu.. waarvan 90% naar een Android of iPhone is overgestapt. En terrecht.
Ik verwacht daarom niet veel van de Z10, terwijl dit juist zo goed als de redding van dat bedrijf zou moeten worden. Ze kunnen zichzelf beter op beveiligingsSOFTWARE (incl. slechte UI) richten, iets waar ze wel goed in zijn.
Sure, haters gaan haten, en fanboys gaan verdedigen, maar of dit nou de oplossing is? Ik moet het nog maar zien.
Net als met zeer irritante TV-reclames, mijd ik uit principe al dit soort producten 🙂
Het is voor mij reden zowel het geadverteerde product, als de website die dergelijke advertenties toelaat, in de toekomst als de pest te mijden. Zo heb ik ook vanwege een bijzonder irritante reclamecampagne jarenlang geen bezoek meer gebracht aan de site van de Telegraaf.
Maar ik vermoed dat deze campagne niet naar Nederland zal komen, omdat het hier als anti-reclame gaat werken. Om een of andere bizarre reden werkt dit soort campagnes wel in Amerika dus daar wordt hij wel gebruikt.
Niet slim een bedrijf dat mij op deze manier lastig valt laat ik altijd links liggen zal er niet kopen.
Volgens mij gaat dit helemaal niet werken
Iedereen gaat zich er aan ergeren en dan koen ze ze al helemaal niet
Nee ik ben best tevreden met mijn iPhone geen Blackberry voor mij
In Amerika zou het inderdaad wel kunnen werken. Die mensen zijn dol op irritante reclame. Daarom hebben ze elke 5 tot 10 minuten op TV reclame en is het Reclameland van de wereld.
In Nederland is het eerder een garantie dat je verkopen niet toenemen.
Vooral doen! Het is de snelste manier voor mij om een merk of product uit te kotsen
Wat Bubbly zegt. In vooral de VS vinden ze dit niet irritant, maar juist wel geinig en zijn ze daar ultragevoelig voor reclame, in welke vorm dan ook. Europeanen en vooral West-Europa is daar totaal niet gevoelig voor.
Hier in Nederland zijn we gevoelig voor reclames waar iets aan vastzit voor ons. Een gratis iPad bij je groene (al is dat gewoon grijze) stroom, geen BTW betalen bij de Saturn en Mediamarkt (die hier open is tot 22.00 en op drukke dagen tot 0.00) en spaar 798 zegels voor een gratis koffiemok met je naam!11 JE NAAM! Daar droom je van. Wij willen er iets voor terug zien, in bijvoorbeeld de VS vinden ze reclames hoe gekker hoe beter. Als ze die dikke buiken maar kunnen laten schudden.