Steve Jobs beweerde bij de introductie van de iPhone dat het “echte internet” op je mobiele telefoon zou kunnen bekijken. Toch blijken bedrijven zoals Crew Creative geld te kunnen verdienen met het maken van websites, die speciaal voor de iPhone zijn geoptimaliseerd. Crew Creative kreeg van Warner Brothers de opdracht om I Am Legend, de nieuwe film van Will Smith, iPhone-vriendelijk te maken.
Als iPhonebezitters naar de website gaan, worden ze automatisch doorgestuurd naar een aangepaste iPhone-site, met daarop een samenvatting van de film, fotogalerie, speciale wallpapers voor de iPhone, een rss-feed en een link naar een trailer bij Apple.com, die geschikt is voor de iPhone.
De website bevat een daglicht-meter, maar daar houden de geavanceerde functies wel zo’n beetje op. Jenny Wall, president interactieve marketing van Crew Creative denkt dat de iPhone erg geschikt is als promotioneel medium: “Deze film gaat over technologie en speelt zich af in de toekomst, dus deze website is logisch”. Toch kun je je afvragen of een publiek van technologie-liefhebbers wel zit te wachten op een website met wallpapers en foto’s. Waarschijnlijk hadden ze liever een game gehad, waarbij je ook binnen bepaalde tijd een opdracht moet uitvoeren.
In de film speelt Will Smith een briljante wetenschapper die na een virusaanval als enige normale overlevende in New York is achtergebleven (Stephen King’s Cell?). Hij moet een aantal taken uitvoeren als het nog daglicht is, waardoor hij voortdurend de resterende uren moet aftellen. Vast ook met een tellertje in beeld, zoals 24?
De website is te bekijken via iamlegend.warnerbros.com.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties