Zoals je van ons gewend bent zetten we op maandagochtend het belangrijkste nieuws van het afgelopen weekend nog even voor je op een rij. Afgelopen weekend doken we dieper in de toekomst van iOS en de iPhone. Het toestel gaat straks steeds meer beslissingen voor je maken. Ook zijn we deze week aanwezig op festival SXSW en publiceerden daarover ons eerste verhaal: hoe apps slimmer worden door relevante notificaties. Maar dat was niet alles. Ons volledige overzicht vind je hieronder.
Achtergrond: de toekomst van iOS en de iPhone
Met CarPlay biedt Apple een nieuwe manier om je iPhone in de auto te gebruiken. Op het dashboard verschijnt een speciale versie van iOS, waarna je met behulp van Siri handsfree berichten verstuurt, telefoontjes pleegt, muziek opzet en de Kaarten-app bedient. De nieuwe autofuncties wijzen echter ook op een groter plan van Apple: om iOS zoveel mogelijk te laten anticiperen op je plannen. Apple wil de iPhone slim genoeg maken om eigen keuzes te maken, iets waar we de tekenen ook al van zagen in de M7-coprocessor, de iWatch en Siri.
Meer lezen: Zo gaat je iPhone steeds meer zelf beslissingen maken
Meer nieuws dit weekend:
- Ons eerste artikel in een reeks over het SXSW 2014: ‘Een app wordt pas slim door relevante notificaties’ [SXSW 2014]
- Samsung heeft Cloud Print aangekondigd, een concurrent voor AirPrint op iOS.
- De eerste Amerikaanse editie van iTunes Festival begint deze week: het speciale Apple TV-kanaal is inmiddels zichtbaar.
- Uit cijfers van analysebedrijf Mixpanel blijkt dat wereldwijd bijna eenvijfde van de actieve iPhones een iPhone 5s is.
Instagram sluit miljoenendeal voor jaar lang reclame
In oktober vorig jaar maakte Instagram bekend dat het reclames zou gaan tonen in de mobiele app. Tegelijkertijd introduceerde het sociale fotonetwerk een speciaal programma voor merken en reclamebureaus om reclameruimte in te kopen. Inmiddels heeft Instagram de eerste grote reclamedeal gesloten met Omnicom Media Group, een grote speler op de wereldwijde advertentiemarkt. Het zou gaan om een overeenkomst voor één jaar ter waarde van 100 miljoen dollar, meldt AdAge op basis van anonieme bronnen. Facebook, dat Instagram in 2012 voor 1 miljard dollar kocht, bevestigt de overeenkomst maar wil niets over de details zeggen.
Meer lezen: ‘Instagram sluit grote reclame-overeenkomst’
Meer apps dit weekend:
- De lastig reflexengame Wave Wave is een nieuwe game geïnspireerd op het ingewikkelde Super Hexagon.
- Belastingaangifte 2013 nog doen? Deze handige apps helpen een handje mee.
- App Gemist: WeTransfer, MijnTrein, Cryptocat en meer> WeTransfer, MijnTrein, Cryptocat en meer.
- iKids week 10: Planet Pirate, Vliegende Vogels en SpangaS Testjes.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties