De Amerikaanse iPhone-operator AT&T doet een gewaagde stap door een applicatie aan te bieden, waarmee je problemen met je telefoondekking kunt melden. Heb je last van een afgebroken gesprek, je dataverkeer werkt niet of de spraakkwaliteit is belabberd, dan start je de AT&T Mark The Spot iPhone-applicatie op en stuur je meteen feedback naar AT&T. Aan de hand van je geografische locatie wordt vastgesteld waar het probleem zich voordoet. Je kunt bij je melding ook nog aangeven of je op de betreffende plek vaak, altijd, soms of eenmalig problemen ondervindt.
Een project als slechtedekking.nl zou op deze manier ook verder uitgebreid kunnen worden: gewoon je probleem melden op het moment dat je geen dekking hebt of de 3G-verbinding steeds wegvalt. Via SMS krijg je een bevestiging dat je melding succesvol is ontvangen. Nu maar hopen dat AT&T er ook nog iets aan gaat doen.
Downloaden: AT&T Mark The Spot (gratis, alleen Amerikaanse App Store)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Nu T-Mobile nog! Ben benieuwd of AT&T een grote opslag hebben voor de slechte dekkingen :”D
Nu mag T-Mobile het ook wel eens doen ๐ Word op sommige punten wel moe van die dekking ๐
Geen 3g dekking ow ff reporte via internet .. Gaat lkkr werke… Met ontvangst oke maar 3g/internet… Ik weet t niet
En als je nou geen dekking hebt hoe bereikt die melding AT & T dan? ๐
Idd goed idee voor T-mobile… heb bijna overal waar ik kom 3G, behalve in de buurt van school
Waar ik dus VAAK ben!
Hoop dat andere providers dit idd gaan overnemen;
meten is weten, en vervolgens actie!
Prima ontwikkeling.
Hopelijk kan je ook een plek bewaren en later een melding doen, voor het geval je helemaal geen dekking hebt (of doet gps het dan ook niet) ๐
Ik heb echt overal gewoon top 3G-verbinding, zelfs binnen heb ik 5 streepjes ๐
Gaan ze nu hun eigen problemen in de spotlight plaatsen, droog…
Wss weet iedereen het nu toch al. Kunnen ze er op deze manier iets aan doen.
@Rick:
Haha ;p zal vast even worden vastgehouden indien je wel weer verbinding hebt ;p
:’)
Leuke site, dat slechtedekking.nl… laatste bericht:
Lekker up to date xD Nouja zolang die kaarten maar (door users) bijgewerkt wordt hรจ…
En die app van AT&T, tja, ik neem dan aan dat ’t bericht pas gestuurd wordt als er weer een verbinding is… ๐
@Ghostwriter:
ja dat is waarschijnlijk marketing, althans: als ze de vaak geraporteerde plaatsen ook echt betere dekking geven. Dan is het zowel slimme marketing als goede klantenbinding. Ze geven nu aan: zeg maar waar het bereik slecht is, ze geven dus toe dat hun netwerk niet perfect is, dan zullen wij kijken of we er wat aan doen. In principe een zeer slimme actie, zeker als ze het ook echt gaan doen.
Overigens heb ik het met KPN nooit dat ik geen bereik heb, praktisch altijd 5 streepjes ๐ !
Zou mooi zijn, ik moet steeds rebooten om 3g te krijgen. Is sinds de laatste firmware update. Kan dat ?
Jij woont in T-Mobile HQ? ๐
T-mob weet allang dat ze niet kunnen leveren wat hun ‘dekkingskaart’ laat zien. Ze weten ook dat de gebruikte frequenties de oorzaak zijn van de slechte of zelfs het ontbreken van 3G verbindingen. Ik krijg niet voor niets 5 maanden korting van 50% op mijn T-mob abbo. . . . . .
Ik heb zowel IN als BUITEN mijn huis helemaal GEEN 3G verbinding. Drie Km verder heb ik zelfs helemaal geen T-mob verbinding.
Dont think t-mobile will make this app as there would be too many reports , the latest advert for t-mobile is a joke saying they have coverage where knowone else has ( photo has man standing in water ) shame they dont have good coverage inland
Maar nu is de app ook overbelast!
http://gizmodo.com/5420997/too-much-att-fail