Feedly-gebruikers klagen sinds woensdag dat de foutmelding ‘Feedly is over capacity’ zomaar in beeld kan verschijnen. Vervolgens krijg je een roodgekleurde foutmelding te zien. Dreigt Feedly nu al aan het succes ten onder te gaan? Nee, er blijkt iets anders aan de hand: versie 16.0.522 van Feedly heeft een inlogbug die wordt veroorzaakt door veranderingen bij Google. De makers van Feedly hebben versie 6.1 waarin het probleem is opgelost, al ingediend bij Apple en wachten nu op goedkeuring. Bij het opstarten van de app probeert Feedly nog steeds contact te leggen met Google Reader, om aan te bieden eventuele bestaande feeds te migreren.
Door wijzigingen aan Google Reader werkt dat niet meer: Google geeft HTML-code terug in plaats van JSON, waardoor Feedly vastloopt. Apps van derden hebben geen last van de bug, dus Feedly raadt aan om eens wat alternatieve apps te proberen, zoals Reeder, Newsify, Mr. Reeder en Byline. Overigens heeft de Android-versie van Feedly te maken met hetzelfde probleem, maar daar is de update al beschikbaar gesteld in de Google Play Store.
Zelf had ik vanochtend ook last van de bug, wat onderstaande screenshots opleverde. In mijn geval loste het probleem zich vanzelf op door het een uur later weer te proberen, dus de app is niet meteen onbruikbaar geworden. De Feedly-app werkt in mijn geval weer zonder problemen, al kan de foutmelding op elk moment weer terugkomen. Maar voor wie zich zorgen maakt of hij met Feedly wel de juiste keuze heeft gemaakt: de foutmelding heeft dus niets te maken met overcapaciteit bij Feedly, maar met het fout inlezen van informatie bij Google.
Nog steeds op zoek naar een alternatief? We hebben diverse alternatieven voor Google Reader op een rij gezet.
Downloaden: Feedly (gratis, universeel, iOS 4.3+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties