iPhone-app SOS op Reis laat alarmcentrale verzekeraars jou terugbellen

iPhone-app SOS op Reis laat alarmcentrale verzekeraars jou terugbellen

Wil je de alarmcentrale voor onder andere OHRA of Delta Lloyd bereiken, dan kun je voortaan via de iPhone-app SOS op Reis aangeven dat je door ze teruggebeld wil worden. Zo kom je niet in een wachtrij terecht.
Bastiaan Vroegop -

Bel Mij SOS op ReisDe alarmcentrale SOS International laat bellers naar verzekeraars voortaan via de app SOS op Reis aangeven dat ze teruggebeld willen worden. Vanuit de applicatie kun je aangeven wat er precies aan de hand is en de verzekeraar vragen om jou zo snel mogelijk te bellen. Hierdoor wordt er minder tijd besteed aan het achterhalen waarvoor iemand precies belt bij een telefoongesprek.


Door aan te geven dat je teruggebeld wil worden hoef je ook niet in een mogelijke wachtrij terecht te komen, waarin je moet wachten totdat iemand in de gelegenheid is om jou te woord te staan.

SOS International biedt telefonische hulp bij problemen voor verzekeringsmaatschappijen REAAL Verzekeringen, OHRA, Delta Lloyd, VvAA, SOM Verzekeringen en Offermans Joosten Groep. Je kunt in de app aangeven bij wie je verzekerd bent voor wat voor problemen. Door te tappen op de optie, Autopech, Autoschade, Reisschade of Ziekte, word je gevraagd of je ze wil bellen of gebeld wil worden. Hierdoor weet de verzekeraar meteen ook waarvoor je precies belt. Je kunt niet bij ieder ongeval door de app teruggebeld worden. Toen wij bijvoorbeeld OHRA om een auto-ongeluk probeerden te bereiken verscheen de Bel Terug-functie, maar voor ziekte bij dezelfde verzekeraar konden we alleen naar de verzekeraar toebellen.

De app bevat ook gegevens van andere verzekeraars, maar hierbij kun je niet aangeven dat je teruggebeld wil worden. Daarnaast kun je in SOS op Reis onder andere alarmnummers in het buitenland opvragen.

Downloaden: SOS op Reis (gratis)

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 juni 2012 om 8:30
Onderwerp
Categorie
Reizen

Reacties: 6 reacties

  1. Het idee lijkt mij goed, maar gezien het beperkt aantal deelnemende verzekeraars vrijwel nutteloos.

  2. Worden 0900 nummers nu duurder dan? 10 man in de wachtrij voor 80 cent per min tikt wel leuk aan voor die helpdesks

  3. @dries6951: Beste Dries, het in contact brengen met de juiste instantie bij problemen onderweg of op reis is het hoofddoel van de SOS op reis app. Zo beschik je met de app over de alarmcentralenummers van alle autopech, autoschade, reis- en zorgverzekeraars. Telefonisch contact is dan snel gemaakt. Bij de hierboven genoemde verzekeraars gaan we een stap verder. Naast dat hun klanten kunnen bellen, kan de klant er ook voor kiezen gebruik te maken van BEL MIJ. Maak je gebruik van BEL MIJ dan ontvangt de alarmcentrale o.a. je locatiegegevens en kan de hulpverlening nog efficienter plaatsvinden.
    Met vriendelijke groet, Jack van Dooren

  4. Leuk bedacht. Maar ipv wachten tot je uit de wachtrij bent om iemand aan de lijn te krijgen is’t nu wachten tot je terug gebeld word.

  5. Het Idee is goed, maar toch super onhandig voor je portemonnee. Als je in het buitenland gaat bellen zijn de kosten aardig hoog en als je hebeld wordt in het buitenland dan kan je fluiten naar je centjes.
    Ik heb het zelf meegemaakt.
    Ciao

  6. @hhk1984: Gebeld worden in het buitenland is nog altijd goedkoper, dan zelf bellen. En 0900 nummers kan je helemaal niets eens bellen vanuit het buitenland. Vanaf 2015 moeten de kosten voor de bel- en datatarieven in alle Europesche landen bijna dezelfde prijs hebben. Vanaf 1 juli dit jaar zijn de tarieven opnieuw gedaald.
    Neem bijvoorbeeld T-Mobile. Bellen vanuit Frankrijk kost nu € 0,42 en gebeld worden kost € 0,13.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.