LetMeKnow en Tweet Push voortaan gratis, maar met betaalmodel

LetMeKnow en Tweet Push voortaan gratis, maar met betaalmodel

LetMeKnow en Tweet Push zijn voortaan gratis te downloaden uit de App Store. Maar je zult uiteindelijk wel moeten betalen via in-app purchase of via een eigen betaalsysteem van de ontwikkelaar.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

letmeknow iphoneHet lijkt erop dat applicaties die push notificaties en andere waarschuwingsdiensten voorop lopen bij de overstap naar freemium, het nieuwe gratis. Net als de eerder vandaag al verschenen tweettip over Boxcar kiezen nog eens twee andere applicatie-aanbieders voor een gratis applicatie. LetMeKnow is een applicatie die voorheen €1,59 kostte en sinds vanochtend gratis is geworden. Het vereist echter wel dat je na 30 dagen alsnog de volledige versie aanschaft via een in-app purchase. LetMeKnow kan allerlei waarschuwingen sturen, bijvoorbeeld over weersomstandigheden, wanneer de inhoud van een webpagina is veranderd, wanneer je webserver down gaat, een aandelenkoers verandert of je YouTube-vrienden een filmpje publiceren.


Je kunt ook een boodschap ontvangen wanneer een RSS-feed nieuwe items heeft, wanneer je een e-mailbericht van een bepaalde persoon krijgt of wanneer iemand op Twitter een statusupdate doet. Bij elke gebeurtenis kun je een aangepast geluidje instellen en je kunt een alert ook als ‘urgent’ instellen, waarbij de dienst blijft doorgaan met het sturen van pushberichten totdat jij aangeeft dat je het gelezen hebt. Wordt het allemaal te druk, dan kun je de alerts ook tijdelijk blokkeren tijdens de vakantie of wanneer je ’s nachts van je nachtrust wilt genieten.

Tweet Push van Polar Bear Farm heeft eveneens voor een freemium-model gekozen: de applicatie kostte voorheen 79 eurocent maar is nu gratis te krijgen. Tweet Push heeft wel voor een ander betaalmodel gekozen: terwijl je bij LetMeKnow na afloop van de testperiode een eenmalig bedrag overmaakt via in-app purchase, moet je bij Tweet Push een steeds terugkerend abonnementsbedrag betalen. Dit gaat buiten Apple’s systeem voor in-app purchases om. De ontwikkelaar voorkomt daarmee dat hij 30% van de omzet moet afdragen aan Apple. Tweet Push ondersteunt push-berichten voor de iPhone-applicaties Twitterrific, Tweetie, Twittelator, Twitterfon, SimplyTweet Pro, Birdfeed en Twitterena. Met de gratis versie wordt de drempel verlaagd om de applicatie te installeren.

Downloaden: Tweet Push, LetMeKnow en Boxcar (allemaal gratis)

Reacties: 12 reacties

  1. Ik snap niet dat Tweet Push buiten Apple om gaat voor de betalingen. Okay je hoeft geen 30% af te dragen. Maar voor de gebruiker is het alleen maar lastiger.

  2. Origineel geplaatst door robbert
    dat in app purchache vind ik maar KUTecht iritant denk je dat iets gratis is moet je nog gaan dokkenjailbreak ftw

    Ik denk dat Apple hier goed op gaat letten hoor. Je moet als developer sowieso al aangeven of je in-app purchases gebruikt. Zal voor free applications niet anders zijn.
    Dus je moet gewoon goed lezen als je een app koopt. En bovendien. je HOEFT de extra content niet te kopen! Voor trial applicaties is dat iets anders, maargoed, nu heb je een manier om een applicatie uit te proberen, en hoef je niet als de app bevalt een nieuwe app te kopen, en heb je je oude data nog.

  3. TweetPush vond ik gewoon genaaid. Ik dacht, oh mooi! Een push app voor Twitter! Na dat ik ‘m had ‘gekocht’ kwam ik tot de ontdekking dat die maar 30 dagen goed was, en ik daarna moest verlengen met een x-aantal dagen voor een bepaald bedrag. Pfff.. Ben maar blij dat die In-App-Purchases nu ook onder gratis apps zitten. Ook gelijk af van al die demo versies van spellen.

  4. ow dus we kunnen eindelijk apps uitproberen en als het niet bevalt zonder moeite van je iphone verwijderen 🙂

  5. Ik bedoel maar. Waar is het hek gebleven wat bij de dam stond?

    Zo heb je te weinig nieuws maar als elke app met dit “uitmelk” systeem een bericht krijgt op IPhoneclub dan krijgen jullie het druk î„…

  6. leuk , maar wat gebeurd er als je de app gekocht hebt en je krijgt een update aangeboden, moet je dan opnieuw inapp iets gaan aanschaffen ?

  7. hoe voeg je rss feed toe???

  8. Nu is tie weer €1,59???

  9. Wat als de ontwikkelaar na betaling het bijltje er bij neergooid of je creditcard / PayPal gegevens misbruikt? Apple heeft sinds 3.0 de “Store Kit framework” voor ontwikkelaars.

    After the iTunes Store verifies and approves the payment, your app is notified so that it can provide features or additional content”

    Als er dus geen gebruik wordt van het Apple inapp systeem moet men potentiële kopers overtuigen dat er bijv. met SSL (veilige verbinding) wordt gewerkt en een gerenommeerde externe partij de betalingen verwerkt want bij Apple kan je niet meer aankloppen bij misbruik.

  10. Zover ik het lees moet je met TweetPush je Twitternaam en wachtwoord doorgeven, slap excuus met Oauth. Terwijl Boxcar dat wel doet, werkt en geen bijdrage vraagt.

  11. Het hele idee van gratis-inapp-purchase-apps is wel prettig. Dan heb je dus een lite, demo of shareware app met een inapp mogelijkheid om de volledige te downloaden. Dan kan 2/5 van de appstore oprotten met hun lite/full programma’s.
    Echter worden dan “alle” programma’s gratis, en daarna kom je er pas achter dat je geld moet betalen voor volledige functionaliteit. Tijd dus voor een derde tab, naast free en paid zoiets als free, free-demo, paid.
    Een extra regel met wat het in-app kost is dan ook wel handig.

    Maar eigenlijk vind ik het niks! 🙁

  12. Dit mocht helemaal niet van Apple? Free apps moesten altijd free blijven, bekijk de keynote maar..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.