Uitgevers hebben tot 30 juni de tijd om abonnementen via in app-aankopen in te bouwen in hun kranten- en tijdschriftenapps. Uitgevers zijn niet enthousiast, omdat ze bij elke aankoop 30% moeten afdragen aan Apple en niet rechtstreeks beschikken over de klantgegevens. Maar vandaag is er goed nieuws te melden: Apple heeft een grote naam overgehaald om in app-abonnementen te gaan aanbieden. The New York Times zal op uiterlijk 30 juni het nieuwe abonnementsysteem gaan invoeren. Gebruikers kunnen zich met één klik via hun iTunes-account abonneren op de krant. Er komen drie verschillende pakketten, zoals hieronder aangegeven.
De volgende opties zijn beschikbaar:
- NY Times + iPhone-app: $15 per maand
- NY Times + iPad-app: $20 per maand
- NY Times volledige toegang via alle platformen: $35 per maand (dus $455 per jaar)
Gebruikers zijn niet verplicht om hun abonnement via iTunes aan te schaffen. Dezelfde abonnementen zijn namelijk ook af te sluiten voor mensen met een Android-toestel of een BlackBerry. Toch zal de New York Times geen abonnementen via de softwarewinkels van Android en BlackBerry gaan aanbieden. De enige twee plekken waar je terecht kunt zijn de website van de NY Times zelf en iTunes. Een deel van de content blijft gratis voor iedereen; zo’n 20 artikelen zijn gratis beschikbaar via de website en misschien zelfs iets meer als je het directe linkje via Twitter, Facebook of Google binnenkrijgt.
De nieuwsartikelen zijn nu nog gratis te lezen via de hieronder genoemde apps.
Downloaden: NY Times for iPad (gratis)
Ook verkrijgbaar: NYTimes (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
89 (euro)cent per dag als je elke dag een krant zou krijgen.
Ik weet niet; komt dat overeen met papieren abonnementen?
De papieren versie is duurder.
En hoewel ik the new York times een erg goeie krant vind – een van de beste – vind ik dit toch te veel geld om te betalen voor nieuws.
Bij dijgitale apparaten kan de klant evengoed op blogs en het internet surfen dus je moet als concurrentie enerzijds kwaliteit leveren -dat doet de times- maar ook redelijk geprijsd zijn.
Ik denk dat een prijsmodel zoals dat van the daily beter is voor de klant, maar ook realistischer omdat mensen sneller impulsief de krant gaan kopen. De times hoeft niet even Goedkoop zijn als the daily – de times hun artikels zijn vaak beter – maar 5x tot 9x zo duur is volgens mij ook moeilijk vol te houden. Ik hooop dat ze hun prijzen verlagen want ik hou echt van die krant.
Ow en nog iets: mensen 2x laten betalen voor dezelfde digitale content (aparte iPad en iPhone plannen) vind ik persoonlijk crimineel en een teken dat ze de nieuwe markt niet goed snappen.
Dan maar over naar de huffpost en daily
200 per jaar is veel te duur voor digi krantje.
Wedden op een goede fles wijn dat deze pricing geen half jaar stand houd!