Bright heeft een mooie dag uitgekozen om Bright Screenzine uit te brengen, gelijktijdig met de lancering van de iPad 2. In Nederland is er echter weinig kans dat de nieuwe app ondergesneeuwd zal raken in het koopgeweld, want wij moeten nog tot 25 maart wachten. Screenzine is Bright’s eerste iPad-app, speciaal ontwikkeld voor tablets en met originele content. Je zult de artikelen dan ook niet aantreffen op de website of in het magazine. Bright Screenzine is in de Nederlandse en Belgische App Store verkrijgbaar en is met een prijs van €3,99 goedkoper dan het gedrukte tijdschrift Bright Magazine (€5,50).
De eerste editie van Bright Screenzine bevat een interview met Piet Hein Eek, een kort verhaal van Walter van den Berg, een live infographic en de 90 minuten durende documentaire Objectified van filmmaker Gay Hustwit met onder andere Jonathan Ive van Apple, Dieter Rams, Marc Newson en Hella Jongerius. De bedoeling was om een digitaal magazine volgens een nieuw format te maken, meer dan een PDF met bladereffect.
Artdirector Jonathan Looman en Luis Mendo maakten het ontwerp voor de app, Twin Media uit Culemborg voerde het uit. Naast deze app komt er binnenkort nog meer Bright-content op de iPad. Bright gaat de huidige iPhone-applciatie ombouwen tot een universele app die op de iPhone, iPod touch en iPad te gebruiken is. Op de iPad krijgt deze app een extra uitbreiding, met de naam Bright Weekly.
Screenzine is Brights derde app. De al eerder uitgebrachte app voor de iPhone heeft 24.000 actieve gebruikers. Bright’s Android-app heeft 5.000 actieve gebruikers.
Downloaden: Bright Screenzine (€3,99)
Ook verkrijgbaar: Bright iPhone-app (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties