‘Nintendo ziet de iPad niet als bedreiging’, schreven we een jaar geleden. In ieder geval één medewerker van de Japanse gamegigant durft de uitdaging nu wel aan. Rob Saunders, PR-hoofd van Nintendo in Groot-Brittannië, verlaat Nintendo na zeven jaar en de uiterst succesvolle lanceringen van de Nintendo Wii en DS. En ook Nick Grange, die een soortgelijke functie bekleedt bij gamesuitgever Activision, vertrekt naar Cupertino. De heren krijgen nieuwe functies en zullen zich toeleggen op iPad-, iPhone- en iPod touch-ontwikkeling.
Nick Grange van Activision krijgt de iPad zelfs als belangrijkste taak in zijn portefeuille. Volgens MCW lijkt het erop dat hij de technische kant van de iPad moet optimaliseren voor games. Het is nog niet bekend wat dat precies inhoudt. Zo’n functie kan variëren van het bepalen van de hardware in de iPad 3 tot het anders indelen van de gamessectie in de App Store.
Grange laat een functie als hoofd van Activisions Europese PR achter. Activision geeft onder andere Call of Duty en Guitar Hero uit. Daarvoor werkte Grange onder andere bij Electronic Arts en Microsoft.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik hoop dat dit niet alleen geld voor de iPad, maar ook voor MacOSX in het algemeen. Komen veel te weinig games voor uit.
@Martijn: Dat valt de laatste tijd toch best mee? Vooral wanneer je Steam hebt komen er veel games op de Mac uit..
Jammer, dacht even dat de bekende loodgieter binnenkort met een gyrosensor bedienbaar zou zijn. ;-)!
Breng dan ook Mario Party en de Zelda-serie maar uit op de iPad, weet ik zeker dat ik geen sociaal leven meer heb, hehe! 😉