Sanoma organiseert tweede keer App Challenge

Voor de tweede keer organiseert Sanoma de App Challenge. In dit evenement gaan deelnemers op zoek naar het beste idee voor een app.
Bastiaan Vroegop -

Sanoma App ChallengeVoor de tweede keer op rij organiseert Sanoma de App Challenge. Vorig jaar richtte het evenement zich nog alleen op iPad-apps, maar dit jaar houdt Sanoma zich bezig met ieder platform. App-ontwikkelaars en andere creatieve denkers worden uitgedaagd om de meest creatieve tablet-apps te bedenken. Het beste idee wordt beloond met een prijs van 5.000 euro en een mogelijke klus bij Sanoma.


De vijf beste ideeën komen bij een jury te liggen, deelnemers worden in Amsterdam uitgenodigd om de apps zelf toe te lichten. De uiteindelijke winnaar wint in totaal vijfduizend euro voor zijn idee. Vindt Sanoma het een echt interessante app, dan kiezen ze er misschien voor om je voor nog eens vijfduizend euro in te huren om te helpen met de ontwikkeling ervan. Wat Sanoma wel of niet ontwikkelt zijn ze overigens vrij in: in de bijgevoegde voorwaarden verklaar je dat Sanoma vrij is om bedachte ideeën zelf door te ontwikkelen.

Deelnemers hoeven geen daadwerkelijke app te maken om mee te doen, maar alleen een goed idee af te leveren. Op het inschrijfformulier geef je aan wat je app doet, voor wie hij bedoelt is, hoe je er geld mee verdient en wat de unieke eigenschappen zijn. Mocht het nodig zijn, dan kun je een afbeelding of een video meesturen.

Vorig jaar werd de App Challenge gewonnen door Sandra Karis en Annemieke Teune. Zij hadden de app Poppenhuis bedacht, een moderne variant op de website Habbo-hotel.

Wil je meedoen?? Inschrijven doe je hier.

Informatie

Laatst bijgewerkt
4 augustus 2011 om 17:58
Categorie
Round-up

Reacties: 6 reacties

  1. Erg karig, heb je een goed idee kan Sanoma ermee aan de haal gaan en je verdiend zelf maar 5k. Als je echt een goed idee hebt ben je veel beter af door het te laten maken door een gerenommeerd partij en dan heb je zo het geld terug verdiend. Zo houd je er uiteindelijk veel meer aan over en blijft het jouw app.

  2. Idd erg karig. Je gaat toch niet je idee voor maar 5000 euro aan dat rot bedrijf overdragen en zij er dik geld aan verdienen.

  3. Het is misschien een karig bedrag, maar toch nog ruim voldoende voor mensen die anders waarschijnlijk nooit zelf naar een ontwikkelaar zouden stappen, de nodige investeringen zouden doen en heel de rompslomp zouden doorlopen. Een app op de markt brengen, vraagt toch een zeker risico. Wie dat niet wil nemen, verdient mooi met een wedstrijd als dit. (Of denken jullie dat de winnaars van vorig jaar nu al spijt hebben dat ze aan de wedstrijd deelgenomen hebben?)

  4. Origineel geplaatst door bjorn
    Het is misschien een karig bedrag, maar toch nog ruim voldoende voor mensen die anders waarschijnlijk nooit zelf naar een ontwikkelaar zouden stappen, de nodige investeringen zouden doen en heel de rompslomp zouden doorlopen. Een app op de markt brengen, vraagt toch een zeker risico. Wie dat niet wil nemen, verdient mooi met een wedstrijd als dit. (Of denken jullie dat de winnaars van vorig jaar nu al spijt hebben dat ze aan de wedstrijd deelgenomen hebben?)

    Als je bijna het dubbele van het te winnen bedrag er tegen aan gooit moet bijna elk idee realiseerbaar zijn (even de games buiten beschouwing laten).
    Het is een flink bedrag maar echt niet onmogelijk en je moet gewoon even rond kijken wat de mogelijkheden zijn, betrokken zijn en duidelijk zijn in wat je wil.

    In principe koopt Sanoma gewoon voor 5000 euro een flinke lading goede ideeen. Ik vind dat bedrag een beetje karig (net zoals de rest hierboven). Als er echt briljante ideeen voorbij komen is het uitkeren van de prijs en de ontwikkelingskosten een schijntje ter vergelijking wat er aan binnen kan komen (als het echt een briljant idee is).

  5. Origineel geplaatst door Nils
    Als je bijna het dubbele van het te winnen bedrag er tegen aan gooit moet bijna elk idee realiseerbaar zijn (even de games buiten beschouwing laten).

    Ik hoor jou zeggen dat je beter 10.000 euro uitgeeft aan een idee waarvan je vooraf moeilijk kan inschatten of het briljant is (zelfs maar gewoon “goed” is), dan dat je je met een idee, ongeacht hoe briljant het is, inschrijft in een “loterij” waar je 5.000 euro mee kan winnen.

    Hoezeer sommige van de ideeën de potentie hebben om meer te verdienen, denk ik dat maar weinigen zich geroepen voelen om die investering te doen.

    Uiteraard wint Sanoma erbij. Maar ik vind het nog altijd een win-win situatie. Ik denk dat wie echt zeker is dat hij met zijn ideeën meer kan verdienen door ze zelf uit te werken, zijn ideeën niet zomaar naar Sanoma zal sturen.

  6. Een percentager zou meer “fair”zijn.
    Wordt het een succes deel je mee, wordt het dat niet is Sanoma minder kwijt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.