De Australische rechter heeft bepaald dat Apple 2,25 miljoen dollar (circa 1,8 miljoen euro) moet betalen wegens misleidende reclames voor de nieuwe iPad. Apple zou de 4G-capaciteiten van de iPad hebben gebruikt in advertenties, terwijl deze alleen in de Verenigde Staten gebruikt kan worden. Eerder deze maand wezen bronnen The Australian er al op dat Apple zou gaan schikken voor dit bedrag, iets waar de rechter nu mee akkoord is gegaan.
De 4G-advertenties zorgden in Australië voor ophef: klanten zouden zich misleid voelen, omdat ze geen gebruik kunnen maken van het snellere mobiele netwerk. Apple gaf klanten die de iPad voor de 4G-ontvanger kochten eerder nog hun geld terug.
Apple pastte in Australië de reclame voor de iPad enige tijd geleden aan. Op de Australische site staat nu dat de iPad “WiFi + Cellular” ondersteunt, in plaats van “WiFi + 4G”. Op de Nederlandse Apple-site werd iets later dezelfde verandering doorgevoerd, omdat ook hier de iPad niet op een 4G-netwerk werkt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
1,2 miljoen voor “free publicity” is niet veel
Bij de Apple store in Amsterdam vertelde de verkoper ook het een voordeel was dat de iPad 4g had????
En aan wie moet Apple dat dan precies betalen? Wat wordt er met dat geld gedaan? Blijft wel een beetje vreemde zaak.
Kan ik de leverancier van mijn Mazda ook aan gaan klagen omdat mijn auto volgens de fabriek 180 km/u kan rijden terwijl ik dat in Nederland helemaal niet kan gebruiken?
@ Ruben
Je vergelijkt appels met peren je Mazda kan 180 rijden in Nederland.