Nieuwe iPad-reclamespot toont voordelen van Square en AirPlay

Een nieuwe reclame van Apple laat zien wat je allemaal met de iPad kunt doen. De reclame doet denken aan eerdere video's en is daardoor opmerkelijk: een totaal nieuwe reclame tijdens de Olympische Spelen werd slecht ontvangen.

iPad reclame SquareApple heeft in de Verenigde Staten een nieuwe reclame uitgezonden, waarin te zien is wat je allemaal met de iPad kunt doen. De video doet erg denken aan een eerdere advertentie uit juni en is daardoor juist opmerkelijk: tijdens de Olympische Spelen in Londen zond Apple drie nieuwe reclames uit die flink afweken van eerdere Apple-advertenties. De nieuwe reclamecampagne leidde echter tot forse kritiek.


In de nieuwe reclame is te zien hoe je de iPad bijvoorbeeld kunt gebruiken om te lezen, te tweeten of om een game te spelen. Functies zoals AirPlay en de mobiele betaalmethode Square komen ook voorbij, maar worden verder niet uitgelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=rDvweiW5ZKQ&feature=player_embedded

De reclames tijdens de Olympische Spelen lieten een Apple Genius zien die constant door Mac-bezitters werd gevraagd om noodgevallen op te lossen. Niet iedereen was even blij met de clips: klanten zouden volgens sommigen als onwetend worden geportretteerd. De reclames worden inmiddels niet meer uitgezonden, maar Apple’s reclamebureau vertelde aan Mashable dat dit niks met de kritiek te maken heeft. De video’s staan nog steeds op YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=0LyIwJgQlsc&list=UUE_M8A5yxnLfW0KghEeajjw&index=5&feature=plcp

Informatie

Laatst bijgewerkt
8 augustus 2012 om 10:42
Categorie
Apple

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.